י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בונים גשרים

שיתוף פעולה מוסלמי-יהודי לקידום חופש הדת

שיתוף פעולה היסטורי: הליגה העולמית המוסלמית והקונגרס היהודי העולמי משתפים פעולה לקדם את חופש הדת. "אנו רואים שותפויות בין-דתיות פורחות יותר מאי פעם כאשר אנו מתאחדים להילחם בנגע הגזענות והקיצוניות, ובונים גשרים של סובלנות, הבנה, שלום והרמוניה"

שיתוף פעולה מוסלמי-יהודי לקידום חופש הדת
שליח חב"ד במבצע הנחת תפילין צילום: דוד כהן, פלאש 90

נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר ומזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית מוחמד בן עבד אל-כרים אל-עיסא העלו את שיתוף הפעולה הבין-דתי עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, וקרא לו לקדם חופש דת ולשים קץ לאלימות נגד בתי תפילה.

מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית ונשיא הקונגרס היהודי העולמי הפצירו במזכ"ל האו"ם לתמוך בחופש דת וסיום האלימות נגד בתי תפילה. במהלך פגישה עם אנטוניו גוטרש באו"ם ביום שלישי, שני המנהיגים הפצירו במזכ"ל לקדם דיאלוג בין-דתי ודו-קיום כדרך לגבש הסכמה על רבים מהאתגרים הגדולים בעולם. הם הדגישו שלדתות יש כוח ייחודי לאחד, בכך שהמקור המשותף שלהן הוא רחמים ושלום.

"העולם נתון לאיום מצד יחידים וקבוצות המבקשים להשתמש בשנאה, אלימות ואפליה כדי לפגוע במוסלמים, יהודים וקהילות גלובליות רבות אחרות", אמר ד"ר מוחמד באל-עיסא. "למרבה המזל, עם זאת, אנו רואים שותפויות בין-דתיות פורחות יותר מאי פעם כאשר אנו מתאחדים להילחם בנגע הגזענות והקיצוניות, ובונים גשרים של סובלנות, הבנה, שלום והרמוניה", אמר.

בינתיים, נשיא הקונגרס רונלד לאודר אמר שהעולם חייב לעמוד יחד נגד גזענות. "קמפיין פרסום נגד גזענות, אנטישמיות, איסלאמופוביה וגילויי שנאה אחרים יהיו יעילים לאין שיעור אם הם מאוחדים, הן על ידי הדת היהודית והמוסלמית והן על ידי דתות אחרות ברחבי העולם" אמר.

שני המנהיגים הדתיים חידשו את מחויבותם לפעול יחד לקידום סובלנות דתית ברחבי העולם ולמנף את השפעתם כמנהיגים של ארגונים עצמאיים וגלובליים שהם א-,פוליטיים אך בעלי מעמד מוסרי משמעותי.

ההצהרה היתה מתואמת מטעם קבוצות יהודיות ומוסלמיות בפני גוף האו"ם. שני הארגונים חזרו על הצורך להגן על חופש הדת ברחבי העולם ועל זכותם של אנשים לעסוק בדתם כזכות אדם בסיסית.

הקונגרס היהודי העולמי חופש דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד