כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

פיגוע בבוסטון: הרוגים ופצועים • אובמה: אל תטעו, האחראי יובא לדין

מטענים התפוצצו בקו הסיום של מרתון בוסטון ובספריה • שלושה בני אדם נהרגו וכ-100 נפצעו, 12 מהם קשה • אובמה: "מי שעשה את זה יובא לדין" • צפו בוידאו מרגעי הפיצוץ

פיגוע בבוסטון: הרוגים ופצועים • אובמה: אל תטעו, האחראי יובא לדין
צילום מסך

שני בני אדם נהרגו וכ-100 נפצעו ביום שני אחר הצהריים (שעון בוסטון) בסדרת פיצוצים בקו הסיום של מרתון בוסטון ובספריית JFK בעיר. ככל הידוע בשלב זה, מטען אחד או יותר גרמו לפיצוצים. רשת CNN דיווחה כי שני מטענים נוספים נמצאו באזור.

לפי דיווח ברשת 'פוקס', הרשויות בארצות הברית לכדו חשוד במעורבות בפיצוצים.

כשלוש שעות לאחר הפיצוצים, כינס נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מסיבת עיתונאים ובה הבטיח כי ארה"ב תגיע אל האחראים לסדרת הפיצוצים אמש בבוסטון. "אנחנו עדיין לא יודעים מי עשה את זה ולמה. אבל אל תטעו נגלה מי עשה את זה ולמה. כל אחראי או קבוצה שאחראית יובא לדין", אמר אובמה.

לפי הדיווחים נשמעו במקום שני פיצוצים עזים בזה אחר זה, אך טרם ידוע מה הגורם להם ומי עומד מאחוריהם, אם כי לדברי גורמי משטרה בכירים ככל הנראה מדובר בפיגוע טרור.

העיתון 'בוסטון גלוב' דיווח, כי לפחות אחד הפיצוצים אירוע בכניסה למלון פיירמונט קופלי. משטרת בוסטון מסרה כי פיצוץ אחד נשמע ברחוב בוילסטון. "המשטרה ומכבי האש הגיעו מיד לזירה", אמר דובר משטרת בוסטון. בינתיים, מלון הסמוך למקום הפיצוץ ננעל ותנועת הרכבות התחתיות הופסקה. הבניינים באזור הפיצוץ פונו לחלוטין וכלבי גישוש בחנו את הזירה.

מתיאורי עדי ראייה עולה תמונה מזעזעת של חלקי גופות שעפו באוויר, בעוד רבים אחרים נסו על נפשם. "ראיתי חלקי גוף של אנשים עפים באוויר. מזעזע. הרצים התקרבו לקו הסיום וראו זוועה שקשה לתאר", סיפרה עדת ראייה לאירוע לכלי התקשורת.

"האזור היה מלא בצופים וברצים", סיפר עד ראיה אחר לכתב רשת CNN. "שמעתי פיצוץ ואז מיד עלה ענן עשן גדול. זה לא היה ברחוב, אלא בצדו. אחרי עשרים שניות, היה פיצוץ נוסף, קטן יותר".

לפי הדיווח ברשת ABC, לפחות 12 אנשים נפצעו קשה והועברו לבתי חולים בבוסטון.

הפיצוצים ארעו סמוך לשעה 15:00 שעון החוף המזרחי (22:00 שעון ישראל).

לאחר הפיצוצים בבוסטון, הוחלט גם ניו יורק לנקוט באמצעי זהירות. המשטרה הגבירה את האבטחה במלונות ואזורים אחרים במנהטן. כלי רכב של יחידת הלוחמה בטרור התפרסו בעיר. כוננות הועלתה גם בוושינגטון, ורחבת הבית הלבן פונתה.

במרתון בוסטון, מהחשובים והמפורסמים בעולם, משתתפים כל שנה כ-20 אלף רצים.





בוסטון פיצוץ מלון מרתון הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד