י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסר פוליטי?

פוטין לבנט: "הסכסוכים הפנימיים בלתי נמנעים"

בנט נפגש לראשונה עם נשיא רוסיה פוטין שאמר לו: "יש הרבה נושאים בעייתיים, אבל יש גם הזדמנויות לשיתוף פעולה, במיוחד במאבק בטרור. אני מקווה שלמרות קרבות פוליטיים פנימיים, הממשלה שלך תנהג במדיניות של המשכיות ביחסים"

פוטין לבנט: "הסכסוכים הפנימיים בלתי נמנעים"
פגישת בנט - פוטין צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נועד הבוקר (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיר הנופש סוצ'י ברוסיה, במרכז הפגישה המצב בסוריה והתקדמות האיראנים לנשק גרעיני.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה בנט "נדבר גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית", והוסיף, "כל היחסים האלה, כל הדיון יהיה מושתת על הקשר העמוק בין שתי המדינות, בין שתי האומות, שאתה הובלת אותו ב-20 השנים האחרונות".

"אני יכול לומר לך בשם אזרחי ישראל, שאנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי. תודה רבה", סיים ראש הממשלה. בפמלייתו נמצא גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שהשתתף בעבודת ההכנה לביקור ושימש מתורגמן בין המנהיגים.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר בפתח הפגישה: "אני מברך אותך שוב על שאתה עומד בראש הממשלה של ישראל. אפשר להגיד שהביקור שלך הוא לרגל 30 שנה לחידוש היחסים הדיפלומטיים שלנו. בזמן הזה, בין ישראל לרוסיה נבנו יחסים ייחודיים, ויש לנו את כל הסיבות לכך".

"יהיה חשוב לדון איתך בנושאים אזוריים. כפי שאתה יודע, אנחנו מתאמצים לשקם את התשתיות בסוריה", הוסיף הנשיא, "יש פה בעיות ונושאים בעייתיים כמובן, אבל יש גם מכנה משותף והזדמנויות טובות לשיתופי פעולה. כמובן, במיוחד במה שקשור ללוחמה בטרור".

בהתייחסו למצב הפוליטי בישראל אמר פוטין, "יש נושאים רבים שאנחנו צריכים לדון בהם. אני מקווה שעל אף סכסוכים פנים-פוליטיים שקיימים עכשיו בישראל והם בלתי נמנעים בכל מדינה, הממשלה הזו תמשיך את היחסים עם רוסיה כפי שהיו קודם. הצלחנו לקיים יחסים מאוד ענייניים, יחסי אמון עם הממשלה הקודמת".

ולדימיר פוטין נפתלי בנט זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד