י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טור נוקב

החרדים האשמים בגזירות הממשלה נגד המגזר

פרשן 'המודיע' יעקב רייניץ בטור נוקב בעקבות החלטת השרים זאב אלקין ואיילת שקד להקפיא את בניית השכונה החרדית בקריית גת • "אלו שהלכו והצביעו למפלגות אחרות – הם אלו האשמים הישירים לכך שרבבות בציבור החרדי ימשיכו לסבול ממצוקת הדיור"

החרדים האשמים בגזירות הממשלה נגד המגזר
הצבעה בבחירות צילום: Aharon Krohn/Flash90

מי שרצה לקבל הוכחה שבמדינת ישראל ללא נציגות חרדית חזקה ומשפיעה, זכויות הפרט של היהודי החרדי נרמסות עד עפר – קיבל זאת השבוע. המכרז שפרסמה ביום שני רשות מקרקעי ישראל בקרית גת מערב תוך הדרת הציבור החרדי, זו ההוכחה הכי משמעותית לכך.

בקדנציה האחרונה השקיעו הרב ליצמן והרב דרעי את כל מאמציהם לקידום המתחם הענק עבור הציבור החרדי והעבירו את זה בכל הוועדות המקצועיות, ובאבחת החלטה אחת של השרים שקד-ליברמן-אלקין, הציבור החרדי מצא את עצמו שוב נפגע קשות.

בניגוד לחוקים אחרים שניתן לתקן אותם בממשלות הבאות, בכל מה שנוגע לדיור זה עובד אחרת. מדובר בהליכים מורכבים המלווים בבירוקרטיה מורכבת של וועדות רבות, וצריך לעבור אין ספור משוכות – ובראשם את הסכמת ראש הרשות המקומית למכרז עבור הציבור החרדי.

ברגע שהפרויקט נפל, לא יבוא במקום זה פרויקט חדש כל כך מהר. השבוע בדקנו בארכיון 'המודיע' וגילנו בעיתון "דמה" שהופץ לפני מערכת הבחירות האחרונות בה תיארו סופרי העיתון כיצד ייראו הכותרות "ביום שאחרי" באם תקום ממשלה ללא המפלגות החרדיות. הכותרת בנושא הדיור, אותו כתבתי באותו עיתון, היה כך: "שר הפנים ח"כ יואל רזבוזוב עצר ברגע האחרון את התוכניות לבניית 10 אלף יח"ד לציבור החרדי בקרית גת – מערב".

בכותרת המשנה נכתב: "השר רזבוזוב מ'יש עתיד' גילה שהתוכניות לבנייה לציבור החרדי בקרית גת כבר עברו להפקדה בוועדה המחוזית בעקבות הפעילות של הרב ליצמן והרב דרעי בקדנציה האחרונה, וניצל פרצה בחוק שמאפשרת לו 'לבדוק מחדש' את החלטת וועדת הגבולות מה שתתקע כעת את התוכניות לחמשת השנים הקרובות. רזבוזוב: "אני לא פועל נגד הציבור החרדי והכל נעשה בצורה מקצועית".

אתם יודעים, גם לעיתונאים מותר לטעות לפעמים, והפעם הטעות היתה בשם השר ובסוג ההתנכלות – אולם מעבר לכך כל התחזיות התממשו אחת לאחת.

יתרה על כך יש גזירות שכלל לא חשבנו עליהם כמו המעונות ומס החד פעמי, שבאו ממח הקודח של האיש שמשרד רק רוע ושנאה תהומית לכל יהודי חרדי. ליברמן מצליח להמציא מיסים חדשים בדיוק כמו ששונאי ישראל בכל הדורות המציאו נגד היהודים. גם להם היו הסברים משכנעים על נחיצות מס הנרות, למשל. מדובר במיסים ישירים שמוטלים על המשפחות החרדיות וכל אחת תרגיש זאת עמוק-עמוק בכיס הפרטי.

יהדות התורה הפסידה הרבה מאד קולות בבחירות האחרונות מצידם של יהודים טובים שהיו להם אין ספור טענות על הנציגות החרדית בכנסת. אחרי עשור בשלטון אנשים התרגלו שהכל זורם והרגישו שהנציגים "לא עובדים מספיק טוב". אין תחבורה ציבורית בשושן פורים, לא מצביעים. "הענשנו את חברי הכנסת והם ילמדו את הלקח", אמרו לעצמם בסיפוק תוך לגימת הקפה החם בחדר הקפה הקטן בבית הכנסת השכונתי.

ובכן, יש הרבה מה לשפר בפעילות של הנציגות החרדית, אבל אלו שהלכו והצביעו למפלגות אחרות או נשארו בבית – הם אלו האשמים הישירים לכך שרבבות בציבור החרדי ימשיכו לסבול ממצוקת הדיור ושאר הגזירות שמוטלות על הציבור החרדי בקצב מסחרר.

מחישוב שעשינו השבוע עם אנשי מספרים שמתמצאים בתוצאות הבחירות האחרונות, לו יהדות התורה היתה מקבלת מנדט נוסף היא היתה גורעת מנדט ממר"צ או תקווה חדשה והיה נוצר תיקו של 60 – מה שהיה מאפשר מרחב תמרון גדול יותר מול עריק אחד, מעבר לעובדה שהיתה חסרה אצבע לקואליציה הנוכחית.

לכו ספרו את זה לרבבות המשפחות החרדיות שימשיכו להתמודד עם הגזירות של המולדובי.

כסיף קרית גת מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד