כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הצוואה האחרונה: לא לערב שוב השלטונות באפליה

בצוואתו האחרונה דאג הגר"י יוסף זצ"ל לחדד שני נושאים ציבוריים: איסור שירות לאומי לבנות, ובקשה שלא לפנות לשלטונות במקרי אפליה • ומי הספידו במהלך ההלוויה?

הגר"י יוסף זצ"ל
הגר"י יוסף זצ"ל

הצוואה האחרונה של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל פורסמה בעת ההלוויה על ידי המקובל הגאון רבי יעקב עדס, שציין כי הרב זצ"ל ביקשו לפרסם אותה עוד קודם הקבורה.

שני דברים מרכזיים הדגיש הגר"י זצ"ל בצוואתו: א. חומרת האיסור של שירות לאומי לבנות, זאת למרות שהגר"י היה קשור לציבור המתנחלים, עם זאת, ציין כי מדובר באיסור חמור ביותר, והביא את מכתבו של ה'קהילות יעקב' זצ"ל בנושא.

ב. אסור לערב את מערכת המשפט בנושא האפליה, כמו שנעשה בפרשת עמנואל, והכל צריך לעשות בהבנה ומבלי לערב את השלטונות.

מסע הלוויה נפתח בתהילים ודברי הספד מהגרש"מ עמאר והגר"א בקשי דורון, לאחר מכן דיבר המקובל רבי יעקב עדס, שקיבל גם עול מלכות שמים וי"ג מידות ביחד עם האלפים.

עוד בנושא:
תורה תורה חיגרי שק • כמאה אלף איש אחר מיטתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל
זכרון יעקב • מראות מחיי הגר"י יוסף זצ"ל
"הלך בדרכי אביו" • בנימין נתניהו מספיד הגר"י יוסף זצ"ל
מרביץ תורה • 48 שעות שעות במחיצת הגר"י יוסף זצ"ל

לאחר אמירת הקדיש נשא דברים בבכי בנו הרב עובדיה יוסף, ראש כולל בבית שמש, שסיפר על גדלותו של אביו שמעולם לא יצא לחופש, ומסר את נפשו על שיעוריו במסירות נפש, והזכיר את הגזירה הנוראה שהסבא הגר"ע מצטער שצריך לקבור את בנו.

ולאחר מכן נשאו דברי מספד בנו יונתן יוסף, והגאון רבי בן ציון מוצפי שהשמיע דברי פרידה והעלה זכרונות מתקופת לימודיו של הרב יעקב יוסף בישיבת פורת יוסף.

עם תום ההספדים יצא מסע ההלוויה מבית הכנסת בורוכוב בנסיעה דרך הרחובות בר אילן, ירמיהו, היציאה מהעיר, גינות סחרוב והר המנוחות.

את ההספד האחרון נשא אביו הגר"ע יוסף שיבל"ח, בהר המנוחות.
הגר''י יוסף צוואה הלוויה שלטונות שירות לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד