ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שלוחים רבים יתקשו להגיע

אחרי שנת קורונה: כינוס השלוחים למחוסנים בלבד

השבוע הוציאה הנהלת כינוס השלוחים העולמי של חב"ד הודעה חריגה ובה מסר לכל השלוחים כי לא תינתן כניסה לכינוס ללא הצגת מסמך רשמי המאשר את קבלת החיסון של השליח נגד מגפת הקורונה. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים לקראת הכינוס אחרי שנת קורונה וכינוס וירטואלי בשנה שעברה

אחרי שנת קורונה: כינוס השלוחים למחוסנים בלבד
צילום התמונה המסורתית בכינוס השלוחים השנתי צילום: באדיבות המצלם

בעוד פחות משבוע יפתח כינוס השלוחים העולמי של שלוחי הרבי מליובאוויטש זצ"ל מכל רחבי העולם, אלא שמגפת הקורונה מעמידה את המארגנים בפני אתגרים לא פשוטים. 

לאחר שכבר הודיעה הנהלת הכינוס על ביטול התמונה המרכזית המפורסמת על רקע מרכז חב"ד העולמי 770 וביטול מרכז הסדנאות שמרוכז מידי שנה במלון רחב ידיים, מחשש לתיעוד של אלפי אנשים ללא מסכות במקום אחד.

השבוע הוציאה הנהלת הכינוס הודעה חריגה במיוחד, ובה מסר לכל השלוחים כי לא תינתן כניסה לכינוס ללא הצגת מסמך רשמי המאשר את קבלת החיסון של השליח נגד מגפת הקורונה. בשורה תחתונה לפי ההודעה, הכינוס מיועד השנה לשלוחים מחוסנים או מחלימים בחצי שנה האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לכנס השנה יתקשו להגיע שלוחים רבים שאינם מחזיקים בדרכון אמריקני ומגיעים מארצות אירופה, רוסיה ואפריקה, בהם מוגדרות המדינות עדיין אדומות וכניסת תושביהן אסורה בהגעה לארה"ב.

לעומת זאת דווקא מישראל מסתמן כי תגיע קבוצה של מאות שלוחים. שיצאו בטיסות ישירות בימי שלישי/רביעי הקרובים.

המדינה בה היקף השליחות הגדול ביותר היא ישראל. עם למעלה מ 1000 משפחות שלוחים וארגון מרכזי יעיל ומסודר בשם צעירי חב"ד.

כזכור, בשנה שעברה לא התקיים הכינוס המסורתי, ובמקומו נערך משדר העולמי וירטואלי של שלוחי חב"ד ששבר שיא היסטורי עם 136 שעות רצופות והדהים גם את zoom.

שלוחי חב"ד בישראל מצליחים להיות אוהבים ונאהבים למרות הסערות הפוליטיות והמתח המגזרי. הם עושים עבודה כמעט בלתי אפשרית במדינה בה 'הדתה' היא מילה גסה, ופעילות דתית בבתי הספר הממלכתיים ומחנות צה"ל זוכה להתקפות פרועות.

הארגון היציג של השלוחים בישראל הוא הייחודי והגדול בעולם השליחות ואפשר לומר שהוא ייחודי בעולם הקירוב והתשובה בכלל והוא מושא לקנאת סופרים בקרב כל ארגוני התשובה בארץ ובעולם, ובראשו עומד הרב יוסף יצחק אהרונוב, אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם היהודי שזכה בתעודות ועיטורים ממשלת ישראל על פעילות חב"ד למען העם בישראל.

על ההצלחה ניתן ללמוד ממה שפיסם אתר מידה כי "הארגונים הרפורמיים שמו להם למטרה להצר את פעילות חב"ד בישראל המצליחה לחדור לאנשי הבוהמה, זמרים אומנים שחקנים ויוצרים, שלוחי חב"ד בישראל עומדים בראש האשמים על ידי הארגונים הרפורמיים כמי שהשפיעו על החברה בישראל להפוך למסורתית יותר ולהתחבר ליהדות האורתודוקסית". 

כינוס השלוחים חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד