כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ח"כי הבית היהודי התרגשו במערת המכפלה

סיעת 'הבית היהודי' ערכה סיור בחברון, במהלכו נפתח בפני חבריה אולם יצחק במערת המכפלה • החברים הנרגשים: "התחברנו לעיר האבות. אמירה חזקה של מחויבות לעיר"

בסיור
בסיור

סיעת הבית היהודי הגיעה היום (ה) לסיור ראשון בחברון וקריית ארבע.

במהלך היום סיירו חברי הסיעה במועצת קריית ארבע, במערת המכפלה, בשכונת תל רומדה ועוד. הסיור כלל הסברים מאנשי הוועד היהודי ומאישי ציבור באזור על המצב הדמוגרפי, הכלכלי, החברתי והאנושי באזור.

את הסיור הדריכו נעם ארנון וח"כ אורית סטרוק, אשר נתנו סקירה היסטורית ומדינית.

לראשונה מזה שנה, נפתח עבור הסיעה בית המכפלה, שפונה מתושביו, ונבדקו אפשרויות שונות לשינוי המצב. כמו כן, בביקורם במערת המכפלה נפתח עבורם אולם יצחק - הסגור במשך רוב השנה לכניסת יהודים.

מנהיג הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר בכניסה למערת המכפילה: ״בערב יום העצמאות, חשוב לזכור שהכל התחיל כאן לפני 3800 שנה. אני מאחל לנו שכל עם ישראל יגיע לכאן ויוכל להתפלל כאן בחופשיות״.

יו״ר הסיעה איילת שקד, אשר ארגנה את הסיור, אמרה: ״העובדה שבחרנו לקיים את סיור הסיעה הראשון כאן בעיר האבות, באה לסמל ולהעיד על הקשר שלנו למורשת ולשורשים העמוקים ביותר של עם ישראל. זהו הסיפתח, ונכונו לנו עוד סיורים רבים בארץ״.

הרב אלי בן דהן אמר: "סיירתי היום, יחד עם כל סיעת 'הבית היהודי', בחברון ובקריית ארבע. שמחה גדולה היא להגיע כסיעה גדולה ומאוחדת, בסיור הסיעתי הראשון שלנו, לעיר שהיא היסוד של עם ישראל, להתפלל בקברי האבות והאמהות, להיפגש עם קהילת בני המנשה, לראות ולהתרשם מלימוד התורה בישיבת 'שבי חברון', מהעשייה והייצור ביקב חברון ומהפעילות הציבורית והקהילתית החשובה שנעשית בעיריית קרית ארבע - חברון. התחברנו היום לאבות, לעיר הקדושה שמורשת אבותינו טמונה בה. בעז"ה נמשיך ונחזק את העיר".

אורי אריאל אמר בסיום: "סיירתי היום עם חבריי לסיעת הבית היהודי בעיר האבות חברון. אין זו הפעם הראשונה שלי בחברון, אך זו הפעם הראשונה שלי כשר בממשלת ישראל. אין אמירה חזקה יותר למחויבות שלנו לעיר האבות מההחלטה לקיים את סיור הסיעה הראשון דווקא כאן. אני קורא לכל יהודי לבוא לחברון ולהכיר את המציאות כפי שהיא".
הבית היהודי חברון סיור מערת המכפלה אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד