י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אל תיפלו מהכסא"

התרחיש שבו איילת שקד תפרק את הממשלה

"אם למדתי משהו השנה, הוא ששקד לא תפיל את בנט. היא לא תתקע לו סכין בגב. הברית ביניהם מיוחדת. לא מחלק ציונים, אבל יש שם קשר יוצא דופן. ולכן, היא לא תפיל ממשלה של בנט חודשים לאחר שקמה. אבל, והנה האבל הגדול - אין לה שום מחוייבות לפנטזיות של יאיר לפיד. אין לה שום קשר רגשי ללפיד" || הפרשן אטילה שומפלבי מפצח את חידת שקד

התרחיש שבו איילת שקד תפרק את הממשלה
העיתונאי אטילה שומפלבי צילום: צילום מסך ynet

בימים האחרונים רבים הפרשנים שמצביעים על איילת שקד כמי שעשויה לפרק את הממשלה וזאת על רקע התנגדותה לחקיקת החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, מתוך דאגה כביכול לחזרתו של בנימין נתניהו בעתיד לכס השלטון. הפרשן הפוליטי אטילה שומפלבי מאתר ynet נותן את זווית מבטו עליה.

לדברי שומפלבי, "החריקות שמייצרת שקד הן, בשלב זה, רעשי רקע. הדלת עוד לא נופלת, קו מאז'ינו של הממשלה הזו עודנו מחזיק מעמד. אבל החריקות הן כמו צליל שריקה שנשלח אל המרחב בניסיון לשמוע מה תהיה שריקת התגובה. לשקד ממש לא רע בממשלה הזו, אבל העתיד מטריד אותה".

"גם הלחץ שמופעל עליה מידי יום לא עושה לה טוב. אבל מה שהכי אוכל אותה, זה שאנשים שפעם היא כינתה "חברים", מטנפים עליה ברדיו ובטלוויזיה. כשינון מגל או אראל סגל או פתחי וזמרי מלכלכים עליה - שקד לוקחת את זה קשה. הכי קשה. כי בתוך תוכה, היא עדיין שם, איתם, בשוחות. ולכן, בראש מתבשל האקזיט".

לדבריו, "אם למדתי משהו השנה, הוא ששקד לא תפיל את בנט. היא לא תתקע לו סכין בגב. הברית ביניהם מיוחדת. לא מחלק ציונים, אבל יש שם קשר יוצא דופן. ולכן, היא לא תפיל ממשלה של בנט חודשים לאחר שקמה. אבל, והנה האבל הגדול - אין לה שום מחוייבות לפנטזיות של יאיר לפיד. אין לה שום קשר רגשי ללפיד".

"אי לכך", פורס שומפלבי, "התוכנית שמתבשלת היא כזו: מעבירים תקציב, מתחזקים ממשלה, ומחכים שבנט יסיים את הקדנציה שלו לפי ההסכם. לקראת, ואולי כבר עכשיו, מתחילים לבדוק את השטח בליכוד ובימין. נועם פתחי, קול שנשמע היטב במרחבי הימנו שמרנים, כבר הצהיר כי אם תחזור בתשובה - שקד תתקבל בברכה בזרועות הימין".

"פתחי הגדיר התנהלות מן הסוג הזה כ"אידאולוגיה". דודי אמסלם אמר השבוע באולפן ynet שגם הוא ישקול את יחסו לפי התנהגותה של שקד. סור מרע, אמר אמסלם, ועשה טוב. בתרגום חופשי: תפילי את הממשלה הזו, ואז נראה מה נעשה איתך. נגיד, נשריין אותך בליכוד. נגיד, נסגור דיל. הכל אפשרי".

"לא צריך ליפול מהכסא מהמחשבות של שקד. אמרנו: ראשה בממשלה, אבל ליבה בליכוד. ולכן היא מפריחה מיני שריקות ניסוי. כדי לראות איך מהלכים כאלה ואחרים יתקבלו. ובעיקר, כדי לקבל מ"יפעת" את התמלולים של הפרשנים הימנו שמרנים. אותם היא רוצה לשמוע ולקרוא. מה דעתם? איך הם מגיבים לקריצות שלה?".

לדברי שומפלבי: "שקד מבקשת גאולה. גאולה דרך הביבי. נפשה חפצה בכך. גם ההגיון הפוליטי. עם המספרים שמביא כרגע בנט אי אפשר ללכת למכולת, עוד פחות מזה לקלפי. והיא רק שרת פנים, והוא כבר בדרך לקורות חיים של "ראש הממשלה לשעבר". ואם היא חפצה בעתיד פוליטי - היא צריכה בית פוליטי. הליכוד, כבר אמרנו?".

"אז אל תפלו מן הכסאות בחודשים הקרובים, כשתראו את שקד מושכת בהגה בעוצמה למיני כיוונים לא ברורים, מרגיזה את לפיד, מעצבנת את בנט, מביאה נחת לבית החם שמחכה שהיא תעשה מעשה. לא סתם תדרך נגדה לפיד. הוא הבין היטב את מה שאני כותב כאן - לפני כולם."

בשלב זה פורס אטילה שומפלבי את התרחיש ההגיוני והמתבקש: "ויותר ויותר שרים בממשלה מתחילים לדבר גם הם על התסריט הזה. והוא הגיוני לגמרי: בנפתלי, תאמר שקד, אני לא פוגעת. אנו שותפים. הוא איש ימין. הוא איש ראוי. תמכתי בו. אבל נפשי לא מאפשרת לי לתמוך בלפיד. עד כאן. רעש מחיאות הכפיים בליכוד יהיה מחריש אוזניים. היא תהיה גיבורת על".

"מזכירות הליכוד תתכנס לדיון סרק כלשהו ותאשר את השריון שלה. הדלתות יפתחו. בואי, איילת, בואי הביתה. הפלת את ממשלת הזדון, הבאת לנו בחירות מוקדמות. הראת להם מה זה. שח מט מושלם, נעים, סוגר מעגל. איילת שבה הביתה". כך לדבריו.

אילת שקד אטילה שומפלבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד