י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרע בין נתניהו למקורב?

קרב הירושה: הסקר הפנימי שהוביל למתיחות קשה בתוך הליכוד

סקר פנימי שנערך בקרב מתפקדי 'הליכוד' מוביל למתיחות בתוך המפלגה. לפי הפרסום בסוף השבוע, ראש המפלגה בנימין נתניהו וחבר הכנסת אמיר אוחנה נמצאים ביחסים מתוחים בעקבות הסקר שמציב את אוחנה כמועמד אפשרי לרשת אותו, לצד הרמס"ד לשעבר וחברי כנסת נוספים

קרב הירושה: הסקר הפנימי שהוביל למתיחות קשה בתוך הליכוד
בנימין נתניהו ואמיר אוחנה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מתיחות בליכוד על רקע סקר פנימי שקובע כי בפריימריז לרשימת המפלגה שר המשפטים והשר לביטחון פנים לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה מתברג במקום הראשון, מיד אחרי יוסי כהן, ראש המוסד היוצא. כך מפרסמת הכתבת דפנה ליאל ב'ערוץ 12'.

לפי הדיווח, בימים האחרונים נרשמת מתיחות בין מי שהיה עד לא מזמן מקורבו של נתניהו, אוחנה לבין היו"ר נתניהו, כשהסיבה לפי ליאל, הוא סקר פנימי שחוזה הצלחה לאוחנה בפריימריז בליכוד ומסמן אותו כיורש פוטנציאלי למחנה נתניהו, דבר שכידוע לא עובר בשקט תחת עינויו הפקוחות של יו"ר הליכוד נתניהו הריכוזי.

תחילה דווח כי המתיחות בין נתניהו לאוחנה הגיעה על רקע חוסר התגובה של אוחנה להודעתו של אדלשטיין כי יתמודד על ראשות המפלגה מול נתניהו, אך ליאל מבהירה כי הסיבה למתיחות הוא כאמור אותו סקר פנימי שמציב את אוחנה בראש הרשימה.

הסקר פנימי שנערך בשבועות האחרונים בקרב עשרות אלפי מתפקדי ליכוד, בו התבקשו לדרג את חברי הרשימה. במקום הראשון דורג ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, שמוזכר כמועמד פוטנציאלי לראשות הליכוד - ואחריו, במקום השני, מוקם אוחנה. במקומות השלישי, הרביעי והחמישי: חברי הכנסת דוד אמסלם, יריב לוין וגלית דיסטל-אטבריאן.

לדברי דפנה ליאל, המתיחות לכאורה בין נתניהו לאוחנה הוא "ניסיון חיסול" בתוך הליכוד בעקבות הדירוג המחמיא שלו בסקר והיותו מסומן כיורש אפשרי ביום שאחרי, כך לפי גורמים עמם שוחחה הכתבת. לדבריה אין נזק יותר גדול לח"כ בליכוד מאשר להגיד עליו כי הוא נגד נתניהו.

עוד ציינה ליאל כי המדורגת במקום החמישי בסקר הפנימי, חברת הכנסת דיסטל-אטבריאן, אמרה בשיחות פנימיות כי לדעתה אמיר אוחנה הוא המועמד המוביל בבוא היום לרשת את מחנה נתניהו בליכוד.

הליכוד אמיר אוחנה פריימריז לראשות הליכוד יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד