ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שיתוף פעולה חוצה מפלגות

האברך העריק שוחרר סמוך לכניסת השבת

אברך צעיר נעצר לבדיקה שגרתית ביום ראשון, כאשר הוא נמצא ימים ספורים לאחר לידת בתו הרביעית והתגלה כעריק משירות צבאי זה 8 שנים ולפיכך נעצר. חבר כנסת ממפלגת 'הציונות הדתית' נרתם להשיב אותו אל משפחתו לפחות לשבת

האברך העריק שוחרר סמוך לכניסת השבת
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ביום שישי סמוך לכניסת שבת נסע חבר הכנסת מ'הציונות הדתית' שמחה רוטמן, כדי לשחרר אברך עצור בגין עריקות משירות צבאי זה שמונה שנים. רוטמן לקח את האברך אל חיק משפחתו ומשם נסע לביתו בלוד והגיע ממש סמוך לכניסת השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום שישי נעצר אברך בן 28, אב לארבעה ילדים, כאשר בתו הקטנה נולדה אך לפני כשבוע. הוא נסע ביום ראשון אחרי לידת בתו בירושלים, כאשר ניידת משטרה עצרה את הרכב לבדיקה שגרתית, וגילתה שהוא לא התייצב לדחייה בבקו"ם כתלמיד ישיבה לפני 8 שנים והוא מוגדר כעריק, האברך נלקח ישירות לבקו"ם בתל השומר ובמקום סירבו לשחררו לביתו לשבת.

‏האישה היתה במצב גופני ונפשי קשה בעקבות לידת הבת, והתחננה שישחררו אותו לפחות לשבת, אך שום דבר לא הועיל ודבריה נפלו על אוזניים אטומות, גם לא בעד ערבות גדולה שהציעו המשפחה. לאחר שהדבר נודע לחבר הכנסת שמחה רוטמן, הוא נרתם לעניין ועירב חברי כנסת נוספים, והצליח לשחררו לפני שבת, ח"כ רוטמן לקח את האברך לביתו מבית המעצר ומשם המשיך לביתו בלוד בסמוך לכניסת שבת.

יצוין כי האברך יחזור מחר (ראשון) לרשויות הצבא להמשך טיפול במצבו המשפטי.

חבר הכנסת, עורך הדין, שמחה רוטמן הודה בחשבון הטוויטר שלו לח"כים נוספים שסייעו וכתב לפני שבת: "‏‎עוד שנייה שבת, אז רק נגיד תודה לחברי הכנסת שהתגייסו לעזרה, כל אחד מכיוונו. אמיר אוחנה (ליכוד) משה ארבל (ש"ס) אופיר סופר ואורית סטרוק (ציונות דתית) וגבי לסקי (מרצ)".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, יו"ר הציונות הדתית, שיבח בחשבון הטוויטר שלו את חברו למפלגה: "‏מי שמכיר את שמחה יודע שבהתמדה ובנחישות שלו אין קיר שהוא לא ישבור בדרכו לעזור לאנשים שזקוקים לכך. גאווה גדולה לציונות הדתית ולמחנה הלאומי שהתברכו בשליח ציבור נאמן כמוהו".

מעצר עריק עריק חרדי שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד