כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

צה"ל שוקל הרעת תנאים ללוחמים החרדים

בישיבה שהתקיימה בצה"ל, נשקל קיצוץ משמעותי בתקציבי תשלומי המשפחות ללוחמי שח"ר • עלתה גם האפשרות לחייב את הלוחמים בביצוע תורנויות ושמירות

חיילים חרדים. צילום: נצח יהודה
חיילים חרדים. צילום: נצח יהודה

בישיבה שנערכה בצה"ל בימים האחרונים, נשקלו שינויים בהטבות המוענקות ללוחמים החרדים במסגרת פרויקט שח"ר, שיתבטאו בעיקר בקיצוץ בתשלומי המשפחה ובחובות נוספים שיוטלו על החיילים למלא.

נציגי זרועות שח"ר השתתפו אף הם בישיבה, בה הועלה הצורך בקיצוצים בצה"ל כולו, והאפשרות שיוטל קיצוץ כזה גם על תשלומי המשפחות, העומדות היום על 5,000 שקל, בשיעור גבוה שעשוי אף להגיע ל-50% ויותר.

בישיבה נשקלה גם האפשרות לחייב את המתגייסים לשח"ר במחזורים הקרובים גם בביצוע תורנויות ושמירות, אשר כיום הם פטורים מביצוען.

מדובר במכה של ממש לחיילים החרדים ולאלה שהתכוונו להתגייס למסלולי שח"ר השונים, הרואים בכך חוסר רצון מובהק של צה"ל בשילובם ובהגדלת היקפי הגיוס.

חייל חרדי הגיב ל'בחדרי חרדים' על השמועות הללו: "אולי מישהו שם החליט שאם בכל מקרה יגייסו את כל החרדים בכפייה, אז מיותר להתאמץ ולהשקיע בחיילים שכבר התגייסו".

"בימים אלה מתקיימת בצה"ל עבודת מטה נרחבת הבוחנת, בין היתר, את סוגיית היקף תשלומי המשפחה לחיילים נשואים", נמסר מדובר צה"ל בתגובה ל'בחדרי חרדים'. "העבודה נוגעת לכלל החיילים הזכאים, ואינה מתמקדת במגזר ספציפי".

"טרם גובשו כלל ההמלצות בנושא, ואלו יתקבלו באופן ענייני תוך התייחסות לכלל השיקולים הרלוונטים, לרבות אופי שירותו של החייל ומצבו המשפחתי".
צה''ל חיילים שחר חרדים תשלומי משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד