י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי האירוע הענק

החסידים הגיעו להודות - המפקד ענה: "אין צורך"

אחרי חגיגת הכנסת ספר התורה בקהילת בעלזא, משלחת מטעם הקהילה והמשפחה הגיעה להודות למשטרת אנטוורפן על הסיוע המשטרתי, לפני ובמהלך האירוע. המפקד אמר לחברי המשלחת: "שמחים לקבל משוב חיובי, אך רוצים להבהיר כי אין צורך בלעשות זאת. אנחנו עושים את עבודתנו בכיף, והשוטרים די נהנו מלהחליף קצת את השגרה"

החסידים הגיעו להודות - המפקד ענה: "אין צורך"
נציגי המשלחת עם מפקד המשטרה צילום: באדיבות המצלם

משלחת מטעם הקהילה החרדית באנטוורפן ביקרה בתחנת המשטרה וקיימה מפגש הוקרה למחלקה מיוחדת בתוך משטרת בלגיה - האחראית על אבטחת הבורסה והרובע החרדי באנטוורפן - במטרה להודות על שיתוף הפעולה הפורה עם הקהילה במסגרת ההכנות והיערכות לחגיגת הכנסת ספר התורה שהתקיימה בשבוע שחלף, בהשתתפות אלפי אנשים נשים וטף, על ידי קהילת חסידי בעלזא בעיר.

מפקד המשטרה שקיבל את פני המשלחת הצהיר בפניהם כי "אנחנו מאוד שמחים לקבל משוב חיובי, אך אנחנו רוצים להבהיר כי אין צורך בלעשות זאת. אנחנו עושים את עבודתנו בכיף, והשוטרים די נהנו מלהחליף קצת את השגרה".

חברי המשלחת - הסופר והמחנך הרב יהושע שטארק, שייצג את משפחת גליצקי שתרמה את ספר התורה, ר' מתתיהו לנגסם מבכירי ארגון 'השמירה' החרדית בעיר, והרב עוזיאל כהן, מעסקני בית המדרש 'בית אהרן' בעלזא - הגישו לשוטרים שי מיוחד, אליו צירפו ברכה מיוחדת על הסיוע האדיב של המשטרה.

הכנסת ספר תורה לבית המדרש בעלזא באנטוורפן.

יצוין, כי לצד המשטרה, גם מתנדבי ארגון 'השמירה' פעלו רבות במסגרת ההכנות לאירוע הגדול, כאשר הם התפרשו על פני רחובות הרובע היהודי ואבטחו את האירוע מתחילתו ועד סופו.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו על חגיגת הכנסת ספר תורה שהתקיימה בהשתתפות אלפי אנשים נשים וטף, ברחובות אנטוורפן, לעילוי נשמת סבי הרה"ח ר' דוד גליצקי ז"ל, מקים מוסדות התורה של חסידי בעלזא באנטוורפן, שנפטר לפני כשש שנים. מי שתרמה את ספר התורה היא סבתי, מנהלת בית הספר 'בנות ירושלים' בעלזא בעיר.

ספר התורה הוכנס לבית המדרש החדש 'בית אהרן' של חסידי בעלזא באנטוורפן, ולא לבית המדרש המרכזי, אותו הקים וניהל הרה"ח דוד גליצקי. זאת, לאור חוות דעתו של הפוסק הגאון רבי שמאי קהת גראס שגרסה כי יש הידור מיוחד וחשוב להעניק ספר תורה לביהמ"ד שטרם מחזיק בספר תורה.

אנטוורפן בעלזא משטרה הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד