י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתיחות מול ממשל ביידן

ארגוני טרור? בני גנץ חתם וארצות הברית מבקשת הבהרות

החלטתו של שר הביטחון בני גנץ בסוף השבוע האחרון להגדיר שישה ארגונים כ-"ארגוני טרור" מעוררת מתיחות ראשונה מול הממשל האמריקני שמבקש הבהרות. בימין יוצאים להגנת גנץ ובשמאל מוצאים הזדמנות לנגח; "מהלך חמור ולא מובן מצד ישראל". בנט כרגיל יושב על גדר

ארגוני טרור? בני גנץ חתם וארצות הברית מבקשת הבהרות
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

חתימה בכתב ידו של שר הביטחון בני גנץ מעוררת סערה טרנס אטלנטית. מדובר בצו המכריז על שישה ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלסטין" ביהודה ושומרון - כי הם 'ארגוני טרור' ולפיכך הם מוצאים מחוץ לחוק.

דובר מחלקת המדינה האמריקאי, נד פרייס טען במהלך מסיבת עיתונאים שקיים ביום שישי כי בארצות הברית מצפים לקבל מישראל "הסברים" על המהלך. עוד טען הדובר כי "ארה"ב לא קיבלה שום אזהרה או התראה מראש על ההחלטה", והגדיר את ארגוני הטרור - "ארגוני החברה האזרחית". לעומת זאת בישראל טוענים גורמים ביטחוניים כי ארצות הברית כן עודכנה "מבעוד מועד".

יו"ר 'מרצ', שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף בראיון ל'חדשות 13' ואמר: "זה באמת עניין בעייתי. ההחלטה להגדיר ארגונים שהם חברה אזרחית כארגוני טרור. מערכת הביטחון נדרשת להציב ראיות וממצאים ברורים לציבור. אסור להרע את המצב בשטחים".

הורביץ המשיך בהודעה לתקשורת וכתב, "כמדינה דמוקרטית, ריבונית וחזקה, ובסיטואציה של כיבוש - ישראל חייבת להיות מאוד, אבל מאוד זהירה בהטלת מגבלות על ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים. יש לזה השלכות בתחום המדיני, יחסי חוץ, וכי חשוב - בתחום זכויות האדם", מסר והוסיף כי פנה לשר הביטחון "כדי שיציג לממשלה את הממצאים שהובילו להחלטה".

גם חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת 'העבודה' התייצבה לצד האמריקנים ותקפה את שר הביטחון גנץ באומרה: "אם לא קיים מידע מודיעיני שבגינו הוכרזו ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור, מדובר במהלך חמור ולא מובן מצד ישראל". והוסיפה בחומרה "יותר מכל, מדובר באקט בלתי מוסרי שרומס זכויות לחינם".

מי שהגיבה בצאת השבת לסערה וצידדה בהחלטת גנץ, היא שרת הפנים איילת שקד שאמרה כי מדובר בפעולה חשובה של שר הביטחון, שבאה בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב"כ והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור. "כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני ״זכויות אדם״ שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS". והוסיפה: "מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף".

כזכור, הארגונים אותם הגדיר בני גנץ 'ארגוני טרור' הם 'עדת הנשים', המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC). ההחלטה להגדירם כ-'ארגוני טרור' התקבלה בעקבות פעילותם בכסות של "ארגוני חברה אזרחית" - אך למעשה משתייכים כזרוע של הנהגת ארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין' שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור.

ארגוני טרור האמריקאים ג'ו ביידן ניצן הורוביץ איילת שקד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד