י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנט על הכוונת

מתמודדי 'ימינה' במכתב נגד חברי מפלגתם: "אחת ההונאות הגדולות"

שלושה מועמדי מפלגת 'ימינה', שכבר הכריזו כי הם מתנגדים להצטרפות מפלגתם לממשלה, מפרסמים הערב מכתב פומבי חריף - בו הם תוקפים את חבריהם למפלגה, ובפרט את ראש המפלגה והממשלה | לטענתם: "ימינה במובן המהותי של המושג הם כבר לא יהיו" וגם, "מעשה שייזכר כאחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית. דרכם אבדה"

מתמודדי 'ימינה' במכתב נגד חברי מפלגתם: "אחת ההונאות הגדולות"
נפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ידינו לא הייתה במעל": מועמדי מפלגת 'ימינה' לכנסת מפרסמים הערב (מוצאי שבת) מכתב, בו הם מבקרים בחריפות את ראש מפלגתם נפתלי בנט וחבריהם וטוענים שהם איבדו את דרכם האידיאולוגית.

מועמדי המפלגה אשר כהן, שי מימון ורוני ססובר, ששובצו במקומות הדו ספרתיים של הרשימה, תקפו במכתבם במיוחד את יו"ר 'ימינה' ראש הממשלה נפתלי בנט, תוך שהם מדגישים במיוחד את אכזבתם ממנו ואת הציפיות שהיו להם. הם לא חוסכים ביקורת גם משאר חברי המפלגה, שלטענתם הם "נטולי מצפן".

בראש המכתב, הזכירו המועמדים, שרצו מספר מערכות בחירות ברשימת 'ימינה', את ההבטחות השונות של ראש הממשלה בנט להם ולמצביעים הפוטנציאלים. "כל ההבטחות האידיאולוגיות, הערכיות, נעלמו כלא היו. התרגלנו לחיות בעולם שבו בשם הדמוקרטיה מותר כביכול לעשות הכול", כתבו.

"אולם גם ההרגל הזה היה מוגבל. כאן חווינו קפיצת מדרגה משמעותית לגבי המותר והאסור, הראוי והבלתי ראוי", טענו והזכירו את חה"כ עמיחי שיקלי, שבחר להיצמד להבטחות הבחירות: "היחיד שביקש והתעקש לעמוד בהבטחותינו לציבור, הותקף ונדרש לוותר על המנדט".

חברי 'ימינה' המשיכו לתקוף את ראש הממשלה: "ילדינו צופים באדם שלא סתם מפר הסכמים, תופעה שהכרנו בעבר. מדובר כאן בפגיעה בוטה בכל הרעיון שבדמוקרטיה מתקיים שוק דעות שעל בסיסו מתקיימות בחירות".

"קבוצות הלחץ החיצוניות הוחלפו בקבוצות לחץ קואליציוניות דוגמת התנועה האיסלמית, מרצ, העבודה, ישראל ביתנו ויש עתיד שהשפעתן עלולה להתברר כהרסנית הרבה יותר. וכשרה"מ נתון ללחצים כאלה, נטישת האידיאולוגיה לצורך תחזוקת התואר ראש הממשלה היא התוצאה המתבקשת", טענו.

"ככל שחולף הזמן מתברר כי לא רק שלא עמדת בהבטחות ולא תגשים את המדיניות בשלה נבחרת, אלא שאימצתם, אתה ושאר חברי המפלגה, את המדיניות ההפוכה", תקפו גם את חבריהם למפלגה. "נתתם את השלטון למחנה היריב.".

הם ציינו: "אתה וודאי חושב שעם הזמן האבק ישקע, הציבור ישכח ונעבור הלאה אולם בעולם שלנו, האידיאולוגי, הזמן לא רק שלא ירפא את הפצעים ולא ניתן יהיה להחליק את זה, אלא הוא מקבע אתכם עמוק יותר בצידה השני של המפה הפוליטית".

"חברי הרשימה ההולכים אחרי בנט, נטולי מצפן, בכיוון האידיאולוגי ההפוך, עשו מעשה שלא ייעשה, מעשה שייזכר כאחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית. דרכם אבדה. לנו, כרגע, נשארה נחמה פורתא: ידינו לא הייתה במעל", חתמו את מכתבם.

שי מימון, בין החתומים על המכתב, היה מועמד במקום בעשירי ברשימה, וייצג את התיישבות הצעירה, אותה בנט הבטיח להסדיר ביומו הראשון כראש ממשלה. מימון יכול היה להיכנס לממשלה, אך הביע התנגדות נחרצת לממשלה וויתר על מקומו.

עוד חתומה על המכתב, רוני ססובר, אשר שובצה במקום ה-12, ורצה עם בנט ושקד מאז הקמת 'הימין החדש' בבחירות 2019 מועד א'. היא עוסקת בשילוב בין דתיים לחילונים, כמו שראשי מפלגתה הצהירו שזאת מטרתם בעת פרישתם מ'הבית היהודי'.

המועמד במקום ה-15, והכי פחות ריאלי, הוא פרופ' אשר כהן, שגם הוא התמודד יחד עם בנט ושקד בכמה מערכות בחירות עוד מימיהם ב'בית היהודי'.

נפתלי בנט מפלגת ימינה רוני ססובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד