י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות ההתנכלות לחרדים

מפגן אחדות: כ-400 מתפללים ברחוב - הרוסים הרעישו במוזיקה

כ-400 איש התכנסו לקבלת שבת ברחובה של עיר חריש שיודעת בימים אלה מלחמת דת של ממש, בעקבות ההתנכלויות לחרדים מצד הרשות המקומית והשכנים האנטי דתיים. השוטרים ניסו להפריע לתפילה והשכנים, עולי ברית המועצות, השמיעו מוזיקה רועשת בכדי להפריע

מפגן אחדות: כ-400 מתפללים ברחוב - הרוסים הרעישו במוזיקה
כוחות המשטרה בפשיטה על בית הכנסת תולדות אהרן בחריש צילום: בחדרי חרדים

מאות תושבי שכונת בצוותא בחריש התכנסו למעמד קבלת שבת ברחבת בתי הכנסת בשכונה, כאות מחאה נגד ההתנכלות של העירייה כלפי התושבים החרדים בעיר.

רבני חריש הכריזו על מעמד ה'קבלת שבת' לאחר הפינוי המקומם של בית הכנסת תולדות אהרן, על ידי פקחי עירייה וכוחות משטרה, במהלך השבוע שחלף.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כ-400 מתפללים הגיעו לקבלת שבת, ביניהם חסידים, ליטאים וספרדים כאשר גם מתפללים מהציבור הדתי לאומי השתתפו במעמד כאות הזדהות עם השכנים החרדים.

המרא דאתרא, הגאון רבי שמואל דוד רייסנר, המתגורר עדיין בבני ברק, הגיע גם הוא לעשות את השבת בעיר, ואף נשא דברים לפני קבלת שבת בפני המתפללים.

כוחות משטרה גדולים נכחו במעמד, ולצידם עמדו תושבים חילונים, בדגש על תושבים הנמנים על עולי ברית המועצות, שקראו קריאות גנאי נגד החרדים.

אחד המתפללים מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הייתה תפילה מרוממת ונגרם קידוש ה' גדול. "לא צפינו לכמות כזאת גדולה של מתפללים. הייתה אווירת אחדות במקום כאשר אנשים מכל גווני הקשת החרדית השתתפו בתפילה. פרצו מספר פעמים בריקודים סוערים ואף ליוו את הרבנים אליהם הביתה בשירת 'ישמחו במלכותך'".

לדבריו, "היו גם תושבים חילונים שדווקא תמכו בנו ואף התעמתו מילולית עם המפגינים הרוסים. אותם תושבים טענו כי ראש העירייה הדתי יצחק קשת אמור לאפשר לחרדים לבנות בתי כנסת, בדיוק כמו שהוא בונה בתי ספר לילדים החילונים".

הוא טוען גם כי "המשטרה ניסתה להפריע למתפללים, בניגוד למקובל שהכוחות שומרים על מרחק ממשתתפים במחאות שקטות. גם היו כמה חילונים שהדליקו מוזיקה רועשת במטרה להפריע לתפילה".

כזכור, ביום חמישי האחרון דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על עימותים שפרצו בין כוחות המשטרה לחסידי תולדות אהרן, לאחר התנכלות נוספת מצד השוטרים ועיריית חריש כלפי החרדים ופינוי בית הכנסת של החסידות.

החסידים, שפונו יום לפני כן, מבית הכנסת, פרצו שוב לשטח הפרטי אותו שכרו בבניין מגורים בעיר וקיימו בו מנייני מנחה ומעריב.

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים' כי השוטרים הגיעו בעקבות הלשנות של שכנים לא-חרדים. החסידים התקהלו מחוץ לבניין המגורים והחלו באמירת תהילים, כשבמהלכה פרצו המהומות.

חריש חרדים יצחק קשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד