ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"הם יכירו ויבינו את טורקיה"

ארדואן זועם ומגרש עשרה שגרירים בכירים

נשיא טורקיה ארדואן הורה למשרד החוץ להכריז על עשרה שגרירים ממדינות המערב כ'פרסונה נון גרטה' בעקבות קריאתם לשחרר את אוסמן קוואלה שנכלא באשמת מעורבותו כביכול בניסיון ההפיכה שכשל ב-2016

ארדואן זועם ומגרש עשרה שגרירים בכירים
רג'פ טאיפ ארדואן צילום: מתוך הטוויטר שלו

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן זועם על מספר מדינות מערביות, והודיע כי יגרש עשרת שגריריהם המכהנים במדינתו בשל התערבותם בפרשת אוסמן קוואלה שישב בכלא במשך ארבע שנים, לאחר שהואשם במימון הפגנות ארציות בשנת 2013 ובמעורבות בהפיכה שנכשלה בשנת 2016. למרות שזה מכחיש את ההאשמות נגדו. כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

בהצהרה משותפת ב-18 באוקטובר, שגרירי קנדה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הולנד, נורבגיה, שבדיה, פינלנד, ניו זילנד וארצות הברית קראו ל"להחלטה צודקת ומהירה" בעניינו של קוואלה, ודרשו לשחררו. הם זומנו על ידי משרד החוץ הטורקי, שכינה את ההצהרה חסרת אחריות.

"נתתי את הפקודה הדרושה לשר החוץ שלנו ואמרתי מה יש לעשות, יש להכריז על עשרת השגרירים האלה כפרסונה נון גרטה (אישיות לא רצויה) בבת אחת. אתה תפתור את זה מיד", אמר ארדואן שהשתמש במונח שמשמעותו דיפלומט שאינו רצוי עוד במדינה בו הוא מכהן כדיפלומט.

"הם יכירו ויבינו את טורקיה, ביום שהם לא מכירים ומבינים את טורקיה, הם יעזבו", אמר לקהל תומכים בעיר אסקישהיר שבצפון מערב טורקיה.

שגרירויות ארה"ב, גרמניה וצרפת והבית הלבן ומחלקת המדינה האמריקנית לא הגיבו לבקשת תגובה של רויטרס. משרד החוץ הנורבגי מסר כי השגרירות באנקרה לא קיבלה מידע מהרשויות הטורקיות בנוגע לנושא בשלב זה.

"השגריר שלנו לא עשה שום דבר שמצדיק גירוש", אמרה ראש אגף התקשורת של המשרד, טרודה מאסייד, ל'רויטרס' בהצהרה שנשלחה בדוא"ל, והוסיפה כי טורקיה מודעת היטב לעמדה של נורבגיה על המקרה הזה.

טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שגרירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד