י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מועצת גדולי התורה החליטה: שום שינויים בתכני הלימוד במוסדות החינוך

מועצת גדולי התורה של אגו"י פרסמה בביטאוני המפלגה את החלטות הכינוס: "לא יערכו בתלמודי תורה ובישיבות שינויים ולא ישלבו בהם לימודי הליבה" • "אין לקבל במערכת החינוך החרדית מורים ואנשי צוות שלמדו לימודים אקדמאים" • קריקטורות על שר החינוך: כופה באלימות לימודי ליבה

מועצת גדולי התורה באסיפה. צילום: אנשיל בעק
מועצת גדולי התורה באסיפה. צילום: אנשיל בעק

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מפרסמת היום את ההחלטות שהתקבלו בכינוס שנערך ביום ראשון בירושלים. ב'קול קורא' שפורסם הבוקר בעיתוני המפלגה 'המודיע' ו'המבשר' נכתב, כי "לאחר דיון מקיף בנושא" הוחלט לעמוד בתוקף נגד שינויים בתוכניות הלימודים בתלמודי תורה, הישיבות ובתי הספר.

חברי המועצת מדגישים בסעיף הראשון, כי "לא יערכו בתלמודי תורה ובישיבות, שינויים כל שהן בתכני ובסדרי הלימוד, ממה שהיה נהוג מקדמת דנא, ולא ישלבו בהם את לימודי הליבה".

בהמשך מתייחסים חברי המועצה ללימודים אקדמאים, וכותבים: "לא יכניסו במסגרת הלימוד של החינוך העצמאי, בית יעקב ומערכת החינוך החרדית הכללית, לימודים אקדמאים", וקובעים גם כי אסור למנהלים לקבל במערכת החינוך החרדית מורים ואנשי צוות שלמדו לימודים אקדמאים שלא אושרו על ידי "ועדת הרבנים לעניני חינוך שהוסמכה על ידינו".

במענה למחפשי העבודה היוצאים ללמוד לימודים אקדמאים כדי להתקבל לעבודה נקבע: "תמונה ועדה שתדאג לקידום קורסים לעבודות שאינן דורשות לימודים ותארים אקדמאים, ולמקומות עבודה בהתאם".

בסעיף נוסף נכתב: "בנות ישראל לא תלמדנה באוניברסיטאות, מכללות, מכונים ובתי חינוך שבהם לומדים לבגרות ולתארים אקדמאים".

סעיף נוסף מתייחס ליציאת אברכים לשוק העבודה ולנשות האברכים היוצאות לפרנס את ביתן, עם הוראה ברורה ש"יקפידו מאות שלא לעבוד במקומות מפוקפקים", אלא רק במקומות בהם נשמרת הצניעות ואווירה חרדית.

הסעיף האחרון קובע כי "על המלמדים והמורות לחנך את התלמידים לערכים האמורים, בשיעורי החינוך".

בשני ביטאוני המפלגה מחריפים הבוקר את ההתקפות על שר החינוך, הרב שי פירון. ב'המודיע' ו'המבשר' פורסמו קריקטורות בהם נראה שר החינוך, כשהוא כופה באלימות לימודי ליבה על החרדים.

השר פירון אמר בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי כל מוסד לימודי שלא ילמד ליבה, לא יקבל תקציבים. לפי תוכניתו, ילדי הת"תים ילמדו ליבה במרכזים מיוחדים שיוקמו.
מועצת גדולי התורה החלטות המודיע המבשר שי פירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד