י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגרי"ג אדלשטיין: "אדם לא צריך לדעת כל מה שקורה"

הגרי"ג אדלשטיין השתתף בעצרת חיזוק מיוחדת בישיבת 'בית שמואל' • "יש מנוחת הנפש בלי לקרוא עיתונים. בכל מקרה האדם לא מנהל את העולם" • צפו בגלריה

הגרי"ג בעצרת
הגרי"ג בעצרת

ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין הטריח את עצמו ביום שלישי האחרון לירושלים, שם השתתף בעצרת מיוחדת שהתקיימה בישיבת בית שמואל, בהשתתפות מאות אברכים ובחורי ישיבה. העצרת נפתחה באמירת פרקי תהלים על ידי הגאון רבי יצחק בר חיים, ר"מ בישיבת בית שמואל, אחר כך דיבר הגאון רבי יצחק עהרנפלד, ראש הישיבה, ואת המשא המרכזי נשא הגרי"ג.

הגרי"ג התייחס לגזירות המסכנות את עולם התורה, וקרא להתחזק בשקיעות בלימוד. "יש מנוחת הנפש בלי לקרוא עיתונים, בן אדם לא צריך לדעת כל דבר שקורה בעולם, בין כה הוא לא מנהל את העולם, והוא צריך להפנות את הסקרנות שלו לדברי תורה", אמר הגרי"ג בין הדברים.

"מן הראוי לכל אחד ואחד לקבוע זמן יומי ללימוד הלכות ומוסר, שעל ידי זה משתנה כל מהות האדם, וכפי שהכרתי כמה אנשים שלא היו מתמידים בתורה כל כך, וכשהתחילו ללמוד הלכות בקביעות נשתנה מצבם ונעשו מתמידים בתורה, וקיבלו יותר יראת שמים, וידוע בשם החזון איש כי דקדוק ההלכה מביא ליראת שמים".

"כשאדם חי על פי התורה וכל יומו מסודר לפי ההלכה, הוא חי חיים מאושרים ושמחים, ולמשל בערב שבת בזמן שעסוקים להכין צרכי שבת, לפעמים הזמן קצר ויש כעס ולחץ בבית, אבל אם אדם חי על פי ההלכה הרי הוא מתחיל לעסוק בצרכי השבת כבר משעה מוקדמת, ובפרט שידוע בשם החפץ חיים כי אם ח"ו מגיע לאדם גיהינום - מוציאים אותו מן הגיהינום באותו הזמן שעסק בצרכי שבת, וממילא עוסקים בזה בשמחה, וחיים חיים מאושרים".





















הגרי''ג אדלשטיין עצרת חיזוק גלריה בית שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד