י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסכם בין איראן לארה"ב?

נסראללה: "נגן על הגז והנפט של לבנון"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, טוען שבארגון יבדקו את הידיעות על כך שישראל החלה לקחת נפט מהאזורים השנויים במחלוקת בגבול הימי בין ישראל ללבנון

 נסראללה: "נגן על הגז והנפט של לבנון"
חסאן נסראללה בראיון צילום: צילומסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר כי הידיעות שפורסמו שישראל החלה לקחת נפט מהאזורים במחלוקת בגבול הימי בין ישראל ללבנון, ייבדקו. בנאומו לרגל חג הולדת מוחמד, נסראללה הוסיף שחיזבאללה מחויב להגן בין היתר גם על הנפט והגז של לבנון ויפעל לפי העיקרון הזה אם יראה שהנפט בסכנה.

בנוגע לשיח על חידוש המו"מ הבלתי ישיר בין ישראל ולבנון בנושא הגבולות הימיים, נסראללה חזר על עמדת חיזבאללה שהארגון לא יתערב בנושא. בתוך כך המתווך האמריקאי במו"מ הגבול הימי בין ישראל ולבנון, עמוס הוכשטיין, אמר בסוף השבוע שעליהם לברר אם הזמן הנכון לשיחות הוא עכשיו או שמא נדרשות עוד שיחות עם שני הצדדים עד שיגיעו לפתוח במו"מ. 

כאשר נשאל בראיון לערוץ הפרו-סעודי אל-חדת' אם יש עסקה בין ארה"ב לאיראן לפיה לבנון תוותר על דרישותיה בגבולות הימיים ובתמורה יתחדשו היחסים בין ארה"ב ואיראן, הוכשטיין הכחיש את הדבר. כמו כן אמר לגבי השיחות בנוגע לרישום הגבולות כי "המטרה היא להתקדם בדרך הכי טובה לאינטרס של לבנון". 

בנושא העברת הדלק והגז ללבנון ממצרים וירדן דרך סוריה, הוכשטיין אמר שההחלטה אינה קשורה לייבוא של הדלק האיראני על ידי חיזבאללה, שכן ארה"ב רוצה לראות את לבנון משגשגת, ולא התכוונה לעצור הבאת מכליות דלק מאיראן. כך דווח ב'כאן חדשות'.

 

נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד