י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ערוכים לשמור על האזרחים"

בנט הודיע: "כך נתכונן לגל הבא של הקורונה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט עדכן בפתח ישיבת הממשלה על מצב התחלואה, על ביקורו ברוסיה ועל הקצאת 10 מיליארד שקלים להתמודדות עם גלי קורונה עתידיים

בנט הודיע: "כך נתכונן לגל הבא של הקורונה"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת המליאה השבועית, אחרי שעדכן תחילה על הירידה בתחלואה לעומת מדינות אחרות בהן מדווחים על זינוק בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט סיפר כיצד נערכים לגל הבא שייתכן ויפרוץ בכל הזדמנות.

"אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה", פתח ראש הממשלה.

לדבריו, "אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח. ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל", תוך שהוא מציין כי המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, "גם קצת ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים, לא רק האפידמיולוגיים, בחשבון. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים".

"יחד עם זאת", הודיע בנט על המהלך בו נערכים לגל הבא שייתכן ויגיע גם בעוד חודש, "לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד". בנט עדכן כי יצר רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד ש"ח "לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא", אמר "אנחנו נהיה ערוכים לשמור על אזרחי ישראל".

קורונה נפתלי בנט רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד