י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לצאת מהגיהנום"

פתקים של ניצולי שואה מפלורידה הוטמנו בכותל

כשהם בני 90 ויותר, חלומם התגשם: 77 שנים אחרי ששרדו את מחנות הריכוז והתופת של השואה, הוטמנו השבוע לראשונה בחייהם פתקים של עשרות שורדי שואה בכותל המערבי בסיוע של המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית "מקווה שזכרון השואה יישאר גם אחרי שלא נהיה כאן, שיהיה שלום לעם היהודי" 

פתקים של ניצולי שואה מפלורידה הוטמנו בכותל
הפתקים של ניצולי השואה צילום: באדיבות המצלם

עשרות פתקים עם בקשות ותפילות של שורדי שואה תושבי ארה"ב הוטמנו השבוע בין אבני הכותל המערבי, באירוע מיוחד של המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות בשיתוף עם ארגון Holocaust heroes worldwide.

את הפתקים אספו במהלך תקופת הקורונה בשנה וחצי האחרונות משורדי שואה החיים בפלורידה, שרובם לא הגיעו מעולם לבקר בישראל או שלא יוכלו להגיע עוד לבקר בגלל הקורונה או בשל גילם המתקדם. 

השורדים סיפרו כי הטמנת הפתקים בכותל המערבי, שריד בית המקדש היהודי היה עבורם התגשמות של חלום ומדובר באירוע מכונן בחייהם. 

סאלי דאומן, שורדת שואה בת 95 ממיאמי פתחה את הדברים שכתבה בפתק שלה במילים המצמררות: "תודה אלוקים שעזרת לי לצאת מהגיהנום בחיים, תודה על הבריאות שאתה מעניק לי".

בפתק אחר שכתב נורמן ששרד אף הוא את השואה נכתב: "אני מקווה שזיכרון השואה יישאר זיכרון של החיים גם הרבה אחרי שאנחנו כבר לא נהיה כאן. שיהיה שלום עולמי ושלום לעם היהודי והדורות הבאים יזכרו לפתוח את עיניהם ולצפות במה שקורה, שידאגו שדבר שכזה לא יקרה שוב לאף אדם ולאף עם".

אירוע הטמנת הפתקים התקיים במעמד טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות ושרית הנדקנופף, מנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות ובהנחיית מורן אלפסי, מייסדת וראש ארגון Holocaust Heroes Worldwide.

האירוע שודר בזום וצפו בו שורדי השואה הנרגשים מביתם ובסיומו באופן ספונטני נעמדו ושרו יחדיו את ההמנון הישראלי.

טובה דורפמן, סגניות יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אנחנו שמחים על הזכות לאפשר לשורדי השואה החיים בתפוצות להעביר בקשות ותפילות לכותל המערבי ולהתרגש יחד איתם. אנחנו מציינים 80 שנה להחלטת הנאצים על "הפתרון הסופי" להשמדת העם היהודי, וכששורדי השואה האחרונים החיים בינינו זוכים להתפלל מקרוב או מרחוק בירושלים בירת מדינת היהודים זה מסר של ניצחון".

שואה כותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד