י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אישור חיסון בני 5 ומעלה - בקרוב

בנט בישיבת הממשלה: לא רואה באופק את ביטולו של התו הירוק

בישיבת ממשלה שנערכה הבוקר אמר ראש הממשלה בנט כי הוא לא רואה באופק את ביטולו של התו הירוק, למרות הירידה בתחלואה | בנט ציין כי הוא צופה בקרוב את אישור החיסון לילדים מעל גיל 5 | אלרעי-פרייס בוועדת החוקה: "ייקח חודש מחיסון הילד הראשון עד שהוא יהיה מוגן" 

בנט בישיבת הממשלה: לא רואה באופק את ביטולו של התו הירוק
בנט מגיע לישיבת הממשלה צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

במהלך החלק הסגור בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה נפתלי בנט לשרי הממשלה כי הוא אינו רואה באופק ביטולו של של התו הירוק למרות הירידה המשמעותית בתחלואה, מכיוון שזה לדבריו "שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה". 

ראש הממשלה התייחס לדיונים המתקיימים בארגון הבריאות האמריקני ה-FDA ואמר: "אני צופה שבקרוב יהיה אישור לחיסון ילדים. נעשה את זה בהקדם האפשרי". והוסיף: "אנחנו דואגים להבאת החיסונים". 

בנוסף עקץ ראש הממשלה את קודמו בתפקיד, ואמר כי הפעם "אין אס"ק (אווירת סוף קורס), אין חגיגות". עוד אמר "נשמר את ההישג, נשמר את המערכות, נשמור על ישראל פתוחה - והכל בזהירות".

בתוך כך, אישרה הבוקר ועדת החוקה את הוספת התו ירוק לטסטים בנהיגה ולמרתונים, ואישרה: הארכה שמינית של מצב החירום בשל קורונה בחודשיים נוספים. 

על פי התקנות שאושרו: בחינות מעשיות בנהיגה ומרתונים יתווספו כפעילויות תחת תו ירוק, ותיירים המגיעים מחו"ל יוכלו להציג PCR שביצעו בחו"ל לצורך שהייה במלון, שם ישהו בבידוד עד קבלת תוצאת PCR שביצעו עם כניסתם לארץ בנתב"ג. 

בנוסף אישרה הוועדה את ההארכה השמינית של מצב החירום בשל הקורונה בחודשיים נוספים; הארכה אחרונה לפני פקיעת תוקפו של חוק הקורונה הגדול שצפוי לעבור שינויים ותיקונים לקראת הארכתו. 

יו"ר הוועדה אמר: "הממשלה הביאה גישה מאוזנת לטיפול בפנדמיה, ואיזון בין סיכונים. היא לא נוטה לאלו שאומרים שזו מחלת חורף קלה וגם לא נוטה לאלו שאומרים שיש לשנות את כל שגרת החיים האישית והמשקית. לא קלה בעיניי הארכת מצב החירום בעוד 60 ימים ותפקידנו לדייק את החוק כך שניתן יהיה לייצר מספר מצבים בהתאם לתחלואה".

בנוסף אמר "עלינו להיכנס לדיון מהותי בהבדל בין גלי תחלואה לבין תקופות בהן אין תחלואה בהיבט הנורמטיבי של ההכרזה ולוודא שאנחנו לא על טייס אוטומטי". 

בהתייחסו לתו הירוק אמר: "בתקנות שלפנינו יש גם הרחבה מסוימת של התו הירוק שאין בצידה עוד הקלות. אנחנו מצפים להקלות בהתקהלויות בשטח פתוח"; עוד אמר כי יקיים דיון מיוחד בהגבלות הכניסה והיציאה מישראל ומתווה התיירות

במהלך הדיון השתתפה גם ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור שאמרה לד"ר יואב יחזקאלי ממועצת החירום הציבורית (מועצה המתנגחת במשרד הבריאות): כי "להטעות את הציבור זה מסוכן"; עוד אמרה כי חוששים מווריאנט עוקף חיסון וכי "מעריכים שה-FDA יאשר את חיסון הילדים, "ייקח חודש מרגע שנחסן את הילד הראשון עד שהוא יהיה מוגן".

תו ירוק שרון אלרעי פרייס חיסונים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד