ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לחץ רוסי על טהראן

שיחות הגרעין: שליחו של פוטין תוקף את שר החוץ של איראן

לרוסים נמאס ממשיכת הזמן של האיראנים בנוגע לחזרתם לשיחות על הסכם הגרעין, ושליחו של פוטין תקף ותהה מה כוונתו של שר החוץ האיראני כשהוא אומר כי "בקרוב" ישובו לשיחות

שיחות הגרעין: שליחו של פוטין תוקף את שר החוץ של איראן
ולדימיר פוטין צילום: pixabay

מיכאיל אוליאנוב, שליחו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאיחוד האירופי, שאל מה משמעות המילה "בקרוב" בהצהרות שר החוץ האיראני על החזרה לשיחות הגרעין.

"מישהו יודע מה זה יכול להביע מבחינה מעשית?" שאל אוליאנוב בציוץ בשפה תוקפנית יוצאת דופן, הוא ציטט את שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן, כי שיחות עם מעצמות העולם על חידוש הסכם הגרעין מ-2015 יתחדשו "בקרוב". שליחו של פוטין תהה מה הכוונה "בקרוב".

מאז שנכנס לתפקידו ב -25 באוגוסט אמר שר החוץ האיראני שוב ושוב שאיראן תחזור לשיחות שהופסקו בווינה, אך למרות לחץ מצד משתתפים אחרים, איראן מעולם לא קבעה תאריך. ביום שבת הוא אמר שוב כי שיחות הגרעין הרב -צדדיות בווינה יתחדשו "בקרוב". במסיבת העיתונאים המשותפת שלו עם שר החוץ האיראני במוסקבה בשבוע שעבר, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, כי רוסיה מאמינה שהדרך לשקם את הסכם הגרעין טמונה רק ב"יישום עקבי ומלא של ההסכם מצד כל הצדדים", הוא הכריז כי מוסקבה וטהראן סבורים כי יש לחדש את שיחות וינה בהקדם האפשרי וכי טהראן ציינה בפניו כי היא מוכנה לכך.

לטהראן יש יחסים חזקים עם מוסקבה, אך נראה שאפילו סבלנותה של מוסקבה פוקעת בגלל שאיראן מעכבת את חזרתה לשיחות. איראן הפסיקה את השיחות יומיים לאחר הבחירות לנשיאות באיראן ב-18 ביוני. בינתיים, היא ממשיכה להעשיר אורניום וגורמת חשש במערב כי היא מתקרבת להחזיק מספיק חומר בקיע לפצצה.

לאיראן ולרוסיה יש חילוקי דעות אחרים מאחורי הקלעים בנוגע לשיתוף הפעולה של רוסיה עם ישראל בנוגע לסוריה, המתח בין איראן לשכנתה אזרבייג'ן אשר מבצעת רכישות גדולות של נשק ישראלי, כולל טילי חץ-3 ומל"טים, ורצונותיה של איראן לרכוש ציוד צבאי מרוסיה.

הסכם הגרעין איראן ולדימיר פוטין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד