ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
איום אסטרטגי

ראש חטיבת המחקר במוסד לשעבר: איראן בדרך לפצצה גרעינית

סימה שיין ששימשה כראש חטיבת המחקר במוסד הסבירה היום על הצעדים של איראן לקראת השלמת תהליך הגרעין שלה. רמת הפיקוח ירדה דרמטית ואיראן מנצלת זאת על מנת לעלות את קצב העשרת האורניום. "זהו איום אסטרטגי מן המעלה ראשונה"

ראש חטיבת המחקר במוסד לשעבר: איראן בדרך לפצצה גרעינית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

 "אין ספק שאיראן התקדמה מאז היציאה מהסכם הגרעין, לקראת ייצור פצצה גרעינית", אומרת סימה שיין ראש חטיבת המחקר במוסד לשעבר בפודקאסט של יוסי הדר.

שיין, שאף שימשה בין היתר כראש אגף איראן במשרד לנושאים אסטרטגיים, הסבירה כי אחרי היציאה מההסכם, איראן החלה להעשיר אורניום ל-60% ורמת הפיקוח עליה ירדה. "להבדיל מבעבר, היום אני מוטרדת מהגרעין האיראני, זהו איום אסטרטגי מן המעלה הראשונה".

עוד אמרה ליוסי הדר כי מבחינה טכנית, כמות החומר שבידי איראן מספיקה לפצצה גרעינית אחת, אבל ההחלטה לייצר כזו היא החלטה פוליטית – וטהרן עדיין לא נמצאת במקום הזה. "לישראל יש אופציה צבאית מול הגרעין האיראני, וברור לכל שהיכולת האמריקנית גדולה עוד יותר, אבל הדרך הטובה ביותר לעצור את איראן היא דרך הסכם. לוחמת הסייבר והחיסולים יכולים לעכב, אך לא למנוע, מאיראן לייצר פצצה גרעינית", הוסיפה.

שיין גם מתחה ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט ועל קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, בטענה שהם ואחרים חשפו פעולות מוסד בנושא: "זו טעות, החשיפה הזו מיותרת. כוחו ועוצמתו של המוסד גבוהים יותר כשהכל חשאי. כולם יודעים שהמוסד הוא אחד מגופי הביון הרציניים בעולם". שיין ציינה כי "אסור לנו להכיל איראן גרעינית, אחרת גם סעודיה ומצרים עלולות להתקדם לייצור נשק גרעיני".

 

 

 

 

 

 

איראן נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד