ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הוגשה תלונה במשטרה

על מצבת האישה נכתב: "נרצחה ע"י בית החולים"

בני משפחתה של אישה שנפטרה מקורונה האשימו את בית החולים בילינסון "ברצח" וכתבו זאת על המצבה. לאחר שהתמונה התפרסמה ברשתות החליטו בבית החולים להגיב בחומרה ולשקול "נקיטת הליכים משפטיים" | בית החולים הגיש תלונה למשטרה על הסתה נגד הצוות הרפואי

על מצבת האישה נכתב: "נרצחה ע"י בית החולים"
הכיתוב על המצבה צילום: מרחבי הרשת

על מצבתה של בת 71 שנפטרה לפני כחודש מנגיף הקורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כתבו בני המשפחה - "נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה", בית החולים לא נותר אדיש, תקף את המעשה ואף הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה.

תמונת המצבה והכיתוב שנחרט עליה התפרסמה במהירות ברחבי הרשת והצליחה לזעזע רבים. בבית החולים בילינסון מיהרו להגיב להאשמות החריפות של בני המשפחה שנכתבו על המצבה. 

"בביה"ח מזועזעים מהכיתוב על המצבה ומביע שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי כפי שנכתב על גבי המצבה". עוד הוסיפו כי בכוונת בית החולים לשקול את צעדיו בנושא, "לרבות וככל שיידרש באמצעות נקיטת הליכים משפטיים. מבלי להפר את החיסיון הרפואי של המנוחה". 

"נציין כי מדובר באישה מבוגרת ולא מחוסנת שהובאה לביה"ח לאחר שטופלה בביתה זמן משמעותי, התקבלה עם התקף לב ותסחיף ריאתי ונפטרה עם מחלת קורונה סוערת", אמרו בבית החולים. והוסיפו כי צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ תוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה. 

לסיום אמרו כי צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, "קיבלו בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו".

בהמשך עדכנו מ‏ביה"ח בלינסון כי הגישו למשטרה תלונה בגין הסתה לאלימות כלפי הסגל הרפואי בעקבות הכיתוב על המצבה.

‏שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב למקרה ואמר: "הזדעזעתי לראות את הכיתוב המביש על המצבה של הנפטרת מקורונה. הצוותים בבית החולים בילינסון, ובכל רחבי הארץ, עושים עבודה לא פחות ממדהימה. הם מצילים חיים כל יום. אני מגבה אותם לחלוטין, מחזק את ידם, ומגנה בשאט נפש את ההכפשות המכוערות".

במשרד הבריאות הגיבו לכיתוב על המצבה ומסרו: "האירוע מהווה את שיאו של גל הסתה נגד עובדי מערכת הבריאות בישראל. הצוותים הרפואיים נלחמים כבר קרוב לשנתיים בתנאי חירום, ללא הפסקה, כדי להציל את חייהם של חולי הקורונה. יש מי שפוגעים במאמצים אלו ואנו מצרים על כך. מחזקים את ידי בית החולים ואת עובדיו. הפייק הוא שהורג. לכו להתחסן!".

 

 

מצבה קורונה בית חולים בילינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד