ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בית המשפט בלונדון למשטרה: המשיכו לחקור 'תיק הלפרין'

הפתעה בלונדון: בית המשפט אישר למשטרה להמשיך בחקירה עוד שלושה חודשים נגד הגאון רבי חיים הלפרין - ראש קהילת 'דברי חיים', אחיו ושני עסקנים

הגר"ח הלפרין
הגר"ח הלפרין

משטרת לונדון אינה מרימה ידיים: בית המשפט אישר אתמול (ד') למשטרה להמשיך בחקירה נגד הגאון רבי חיים הלפרין - ראש קהילת 'דברי חיים', אחיו הרב דוד הלפרין ראש קהילה בשכונת הנדן, ושני העסקנים, גבריאל אסט - מראשי ארגון 'השומרים' בשכונת גולדרס גרין, ואלכסנדר שטרום.

על פי ההחלטה, המשטרה תוכל להמשיך לחקור את החשדות נגד הרב הלפרין, הנחשד בביצוע מעשים מגונים בנשים, בשלושת החודשים הקרובים. גם החקירה וביסוס הראיות נגד השלושה האחרים, החשודים כי שיבשו לכאורה הליכי משפט - תימשך.

בקהילה החרדית בלונדון הופתעו מהחלטת בית המשפט. עד אתמול העריכו שם, כי המשטרה תודיע על סגירת התיק, לאור העובדה כי לא הצליחה לגבות עדויות נגד הרב הלפרין, זאת לאחר שנשים הביעו התנגדות להתלונן במשטרה.

בעקבות ההחלטה על המשך החקירה, תנאי השחרור של הארבעה יימשכו. על הרב הלפרין נאסר לצאת מביתו בין השעות 22:00 ועד 6:00 בבוקר. הערבות הכספית הגבוהה שהופקדה במשטרה תישאר עד לסיום החקירה.

"המשטרה מנסה לעשות שרירים", הסביר אחד העסקנים, "להוכיח שהיא לא סיימה את החקירה, למרות שלא הייתה כל התקדמות. אנחנו מקווים שזה יסתיים מהר יותר משלושה חודשים, כי גם פרשה כזו שמרחפת באוויר לא עושה טוב לאף אחד".

בשל החלטת בית המשפט, דייני בית הדין המיוחד שהורכב כדי לחקור את הפרשה לא ישובו ללונדון בשלב זה, בכדי להימנע משיבוש הליכי חקירה.

יצוין, כי במשטרה, למרות פניות חוזרות ונשנות של העסקנים, סירבו להכיר בבית הדין כסמכות לחקור את הפרשה.
הרב חיים הלפרין לונדון משטרה בית משפט חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד