ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
היסטוריה בעולם ייעוץ המשכנתאות

בשורה: נחתם שטר היתר עסקה עבור "לינדר משכנתאות"

ללא חשש ריבית: מעמד חתימת שטר היתר עסקה היסטורי נערך במשרדי ב'לינדר משכנתאות' יחד עם ראב"ד ביתר הגר"צ ברוורמן, הגר"פ וינד והגר"י לזנובסקי דיין בבית הדין נתיבות חיים. סיקור ותיעוד מהמעמד ההיסטורי

בשורה: נחתם שטר היתר עסקה עבור "לינדר משכנתאות"
חתימת שטר היתר עסקה בלינדר משכנתאות צילום: שלומי טריכטר

במעמד רב רושם, נחתם שטר היתר עסקה עבור כלל הפעילות של "לינדר משכנתאות" אשר בבעלותו של ר' ישראל לינדר.

ההסכם נחתם על ידי בית הדין של הדיין הגאון רבי פנחס וינד בעל מחבר ספר "ברית פנחס". את מעמד החתימה כיבד בנוכחותו ראב"ד העיר ביתר עילית ואב"ד בתי הדין "נתיבות חיים" – הגאון רבי צבי ברוורמן. והדיין הגאון רבי יצחק לזנובסקי  – דיין בביה"ד "נתיבות חיים".

מדובר בהיסטוריה של ממש שלראשונה בענף יועצי המשכנתאות, נחתם הסכם מקיף המאפשר לכלל בני התורה לקבל יעוץ משכנתאות, לקבל משכנתא, ולהיעזר במתן הלוואות מהירות מבלי חשש ואפילו הקל ביותר.

הכל נעשה על פי אמות המידה ההלכתיות המחמירות ביותר, ובכך עשרות העסקאות המבוצעות מידי חודש באמצעות "לינדר משכנתאות" עוברות פיקוח ונעשות על פי כל כללי ההלכה עד לרזולוציות הקטנות ביותר.

ר' ישראל לינדר סיפר לרבנים ולמשתתפים בהתרגשות, על תחושת השליחות שלו: "אני רואה את הרצון והצורך שיש בציבור ללקיחת משכנתא או הלוואה מהירה. צרכי עמך מרובים. אך מאידך, דווקא בשל כל ענייני הריביות והעמלות השונות, ודווקא בגלל שמעורבים בתהליכים אלו אינספור ניואנסים פיננסיים, מוטלת עלינו החובה לעשות את הכל על פי ההלכה ולהיזהר שלא להיכשל חלילה ב'ריבית קצוצה מדאורייתא'. אנחנו שומעים, פוגשים, ומשרתים אלפי לקוחות, ועושים את כל שביכולתנו בכדי לסייע ולהכווין, וללוות עד לסיום הטיפול, לשביעות רצון כולם. אנחנו רואים את ציבור לקוחותינו היראים לדבר ה', וחוששים מדיני ריבית ובצדק".

"אני מרגיש שליחות של ממש, בכך שהפכתנו ושינינו את כל החוזים ואת כל ההתנהלות הפיננסית של המשרד בכדי לדאוג להתאמה מושלמת של הלכות ריבית המורכבות, לפעילות הברוכה שלנו. מהיום, יוכל כל אברך לקחת משכנתא או הלוואה מהירה, מבלי צל של חשש" – סיים בהתרגשות.

הגאון רבי פנחס וינד לא הסתיר את התרגשותו וסיפר על הדבר: "כל עסק שמצטרף למיזם האדיר שלנו, מרגש אותי. רואים את הסחף החיובי בציבור. יש דרישה מציבור אנ"ש שכל עסק יתנהל על פי דקדוקי ההלכה. בעולם ייעוץ המשכנתאות, ההתאמות והשינויים משמעותיים מאוד. ואני מברך את הרב לינדר שבזכות המפנה ההיסטורי שהוא מחולל כעת בענף זה, שיראה ברכה מרובה בעמלו. מי שלוקח משכנתא או הלוואה במשרד זה מהיום, יידע שהוא נמצא בידיים בטוחות ופועל על פי כל כללי ההלכה הנדרשים".

הגאון רבי צבי ברוורמן אמר במעמד: "אנשים מחמירים ומדקדקים בהידורי מצווה, כמו אתרוג ולולב. שזה חשוב מאוד. אך החשיבות רבה יותר כאשר נוגעים בעניינים של איסור דאורייתא. חובה על כל אחד לדקדק בדברים אלו שלא ייכשל חלילה ב"ריבית קצוצה מדאורייתא". והנה כעת זה אפשרי באמצעות ידידי ר' ישראל לינדר אשר עשה ועושה לילות כימים על מנת להשתית את כל העסק על פי ההלכה לדקדוקיה. ומשכך אין לי ספק שההצלחה הרבה תלך ותתגבר".

ההסכם עצמו נחתם בהתרגשות רבה. לא בכל יום רואים היסטוריה שכזו. סוף סוף יש לציבור החרדי משרד ייעוץ משכנתאות עם היתר עסקה מבית דינו של הגר"פ וינד ובהסכמת ועידוד הגר"צ ברוורמן.

במשך שעה ארוכה לאחר החתימה, ישבו הנוכחים ודנו עם הרבנים בהלכות ריבית. 

צפו בגלריה של הצלם שלומי טריכטר מהמעמד

 

 

 

 

משכנתאות לינדר משכנתאות הרב צבי ברוורמן הגרפ וינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד