י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גזירות ליברמן

בתגובה לעליית המחירים: חברות המשקאות שוקלות פיטורי עובדים

חברות המשקאות שנערכות להטלת המס דיווחו היום למשקיעים כי הטלת המס תשפיע לרעה באופן דרמטי על מכירותיהן. חברות המשקאות אף רמזו על האפשרות שלא תהיה להן ברירה אלא לבחון מחדש את העסקת העובדים

בתגובה לעליית המחירים: חברות המשקאות שוקלות פיטורי עובדים
יעקב נחומי

ב-1 בינואר הקרוב ייכנס תוקפו של הצו המטיל מס קנייה על המשקאות הממותקים, החברות נערכות להתייקרות של עשרות אחוזים שתשפיע עליהן באופן דרמטי.

במכתב בהול ששיגרו חלק מחברות המשקאות הן ביקשו להבהיר ללקוחותיהן את הפרשי המחירים שעתידים להיכנס לתוקפו כבר החל מינואר, וזאת ע"מ למנוע "הפתעות" בחשבונית לדבריהן.

לפי הדיווח ב'כלכליסט' בקבוק משקה קל בנפח של ליטר וחצי, שמחירו לצרכן עומד כיום על כ־6 שקלים, יעלה ל־7.5 שקלים. זאת עוד בטרם הוספת דמי פיקדון בגובה 30 אגורות לבקבוק בעקבות הרחבת חוק הפיקדון שייכנס לתוקף עוד חודש. בקבוקי המשקה המשפחתיים נמכרים על פי רוב במארזי שישייה, כך שמחירם יזנק מכ־35 שקל ל־45 שקל. בתוספת דמי הפיקדון, יעלה המחיר לכ־47 שקל למארז.

חברת המשקאות העריכו כי החוק החדש ישפיע לרעה על מכירותיהן באופן דרמטי 

'כלכליסט' מדווח כי חברת 'קרור', שבבעלותה חברת המשקאות 'יפאורה' העבירה למשקיעים מסר, כי היא צופה שלהטלת המס תהיה השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה. 'יפאורה' הוסיפה כי החברה לומדת את השפעת הצו על התנהלותה מול לקוחותיה ומול ספקי חומרי הגלם וכן בנוגע למצבת העובדים. הדברים מרמזים על אפשרות לפיטורים הנשקלת כעת בכל החברות. גם בחברת 'טמפו' רואים במס איום משמעותי, והיא בוחנת את השלכותיו ואת צעדיה בהתאם.

חברות המשקאות, הפועלות בכנסת באמצעות לוביסטים, צפויות לנסות לרכך את רוע הגזירה במהלך הדיונים שצפויים להתקיים בוועדת הכספים. אלא שבהיעדר נציגי המפלגות החרדיות, הן חוששות שלא יוכלו להשפיע על המהלך.

לפי הערכות משרד האוצר ימהר להביא את הצו לדיון בוועדת הכספים, בכדי שיוכל להעבירו ללא התנגדויות. באוצר מבינים שאם ימתינו לאחר העברת התקציב, צפוי הרכב הוועדה להשתנות, עם כניסת נציגי האופוזיציה, מה שיכול להביא אולי להפעלת לחצים ויכולת להשפיע על המהלך.

 

משקאות ממותקים משרד האוצר העלאת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד