ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"משבר קואליציוני חמור"

החלטות גנץ ואלקין: ב'מרצ' זועמים ומאיימים לפרק את הממשלה

בסיעת 'מרצ' מאיימים בפירוק הממשלה ימים ספורים לפני העבר התקציב בעקבות שתי החלטות שהתקבלו בימים האחרונים בממשלה ללא תיאום עמם. מדובר בהכרזת השר גנץ על ארגונים אזרחיים כארגוני טרור והחלטת השר אלקין לאשר בנייה בהתנחלויות

החלטות גנץ ואלקין: ב'מרצ' זועמים ומאיימים לפרק את הממשלה
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

החלטות שהתקבלו ביממה האחרונה על ידי שר הביטחון בני גנץ, ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין מעוררות את זעמם של אנשי סיעת 'מרצ', שמעוררים את היציבות הקואליציונית, שבועות ספורים קודם העברת התקציב.

שר הביטחון בני גנץ הכריז ביום שישי על שורה של ארגונים אזרחיים בגדה כארגוני טרור, והשר זאב אלקין הודיע היום (ראשון) על אישור אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. שתי ההחלטות מכעיסות את שרי וחברי הכנסת של 'מרצ', כשכל אצבע דרושה בימי העברת התקציב.

הנהלת 'מרצ' פרסמה הודעה חריפה הערב לפיה, הנהלת המפלגה "רואה בדאגה שורה של צעדים חד צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות".

בהודעה מטעם הנהלת המפלגה נמסר כי "צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי", כשהם משגרים איום מרומז על פירוק הממשלה, מכיוון שהשרים הללו בהחלטותיהם "חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד".

במפלגה דורשים מחברי הכנסת, השרים ויו"ר 'מרצ' לפעול מול ראשי הקואליציה. חברת הכנסת גבי לסקי התייחסה הערב בראיון להחלטות השר גנץ והבהירה כי "גנץ מוביל אותנו למשבר קואליציוני חמור", ואילו חבר הכנסת מוסי רז התייחס להחלטת השר אלקין וכתב כי "ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ".

מוקדם יותר השיב השר זאב אלקין לביקורת מצד חברי 'מרצ' ותקף בראיון לחדשות 13, "כמדינה אנחנו מעוניינים לבנות כמה שיותר בכל מקום, למשל גם ביהודה ושומרון אנחנו צריכים כמה שיותר דירות".

שר הבינוי והשיכון אלקין ציין כי "כעשרה אחוז מאזרחי מדינה ישראל גרים ביו"ש ומגיע להם דיור". הוא הוסיף והשיב לביקורת מצד חברי 'מרצ', "אני לא קובע לאנשי מרצ האם הם נוסעים לאבו מאזן או לא, למרות שאני הייתי נוהג אחרת. כמובן הם לא יקבעו לי או יכפו עלי הקפאה ביו"ש", כשלדבריו, "לא סוכם בהקמת הממשלה על הקפאה".

בני גנץ זאב אלקין מרצ בניה בהתנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד