י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דיל חדש: הגר"ש עמאר תמורת הרב יעקב אריאל

שבוע לפני פתיחת מושב הקיץ: דיל חדש יקבע את זהות הרבנים הראשיים • שני תיקונים בחוק יאפשרו את בחירת הגר"ש עמאר (מטעם ש"ס) ורבה של רמת גן (מטעם הבית היהודי)

שחקן חדש-ישן בזירה. הרב יעקב אריאל. צילום: פלאש90
שחקן חדש-ישן בזירה. הרב יעקב אריאל. צילום: פלאש90

שבוע לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, הדיל שיקבע את זהות הרבנים הראשיים לישראל החדשים הולך ונסגר, כשהוא נתפר בקפידה בין הצדדים.

עוד בתקופת מערכת הבחירות ניסו גורמים המקורבים אל הראשל"צ הגר"ש עמאר לפעול להארכת כהונתו, תוך הבטחה שהבית היהודי יזכו, בתמורה, לתמיכה ברב דוד סתיו, רב העיר שוהם.

אלא שעם היוודע דבר הדיל בבית ברחוב הקבלן 45, החלה להישמע התנגדותו התקיפה של הגר"ע יוסף למועמדותו של הרב סתיו. מחד, חשוב לנשיא מועצת החכמים שהגר"ש עמאר ימשיך בכהונתו לקדנציה נוספת. מצד שני, לא בכל מחיר.

לאור כך, במהלך הימים האחרונים הולך ונסגר דיל שונה, על פיו תאושר כחוק הארכת כהונתם של רבנים ראשיים מכהנים, ובמקביל תאושר בתיקון לחוק התמודדות של רב שכבר מלאו לו 70 שנה. התיקון לחוק יסלול את מועמדותו של הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, שהחוק הנוכחי אינו מאפשר לו להתמודד. יצוין כי הגר"ע יוסף תמך בעבר במועמדותו.

לדיל זה אין פטרון מקרב קודקודי ש"ס - הח"כים אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס, באשר איש מהם אינו מוכן ליטול עליו אחריות. אבל, בהסכמה שבשתיקה הם מותירים את המלאכה בידי מקורבי הגר"ש עמאר, הפועלים בנושא ללא לאות.

בשנת 1990 נבחר הרב יעקב אריאל כרב העיר רמת גן, בעידודו ובתמיכתו של הגאון רבי אברהם שפירא. בנוסף לכך הוא משמש כנשיא ישיבת רמת גן ומדרשת אביב, וכנשיא מכון התורה והארץ.

באופן רשמי מסרב סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, לכל דיל בנושא הרבנים הראשיים. יש אומרים שהדבר נובע מהתנגדותו האישית להמשך כהונתו של הגר"ש עמאר. אולם, הרב בן דהן עצמו מכחיש כי זו הסיבה להתנגדותו, ומדגיש כי הוא מתנגד לכל דיל. לדעתו, הרבנים הם שאמורים להכריע בסוגיה זו ולא רוקחי דילים למיניהם.

יחד עם זאת צריך לזכור כי הרב בן דהן הוא חלק ממפלגת הבית היהודי, שאחד מיעדיה הוא למנות ניס רב ראשי הנמנה על הציונות הדתית. המפד"ל תמכה במועמדותו של הרב יעקב אריאל בבחירות הקודמות לרבנים הראשיים, ואנשי מוסדות המפד"ל, להם עדיין יש שליטה חזקה בתנועה, ישמחו מאוד לסגור את המעגל.
רבנים ראשיים הגר''ש עמאר הרב דוד סתיו הרב אליהו בן דהן הרב יעקב אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד