ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הגיש תלונה ופנה לראש העיר

הרב קיבל עיתון ונדהם: "קשה אבל אמשיך להפיץ"

הרב מנחם לדיוב, רבו של רובע 17 בפריז, מקבל מדי שבוע את עיתון 'כפר חב"ד'. בדרך כלל העיתון מגיע עטוף בניילון שחור, אבל הפעם הוא קיבל עיתון מחודש אלול שנשלח בניילון שקוף ועוכב אצלם בדואר. למרבה תדהמתו גילה על שער העיתון מסר אנטישמי ולדעתו זו גם סיבת העיכוב. הוא הגיש תלונה ופנה לראש העיר

הרב קיבל עיתון ונדהם: "קשה אבל אמשיך להפיץ"
העיתון והכיתוב צילום: מתוך הטוויטר של מנחם כהן

הרב מנחם לדיוב, רב ברובע 17 בפריז, שליח ורב קהילת 'בית אלחנן מאיר', רגיל לקבל מידי שבוע את עיתון 'כפר חב"ד'. בדרך כלל העיתון מגיע בעטיפה בניילון שחור, אבל הפעם הוא קיבל עיתון מחודש אלול שנשלח בניילון שקוף ועוכב אצל רשות הדואר הצרפתית למעלה מחודשיים, על העיתון היה כיתוב מטריד לצד סמל מגן דוד.

הרב לדיוב אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הוא חושב שהעיתון הגיע באיחור לא אופייני במזיד. לדבריו, אחד מעובדי הדואר כתב בגרמנית על עמוד השער: 'raus' (=החוצה) לצד ציור של מגן דוד (כפי שניתן לראות בתמונה). "שאלתי את הקהילה שלי לגבי זה, ואף פעם זה לא קרה להם". אמר ר' מנחם והוסיף כי "רוב אנשים שגרים ברובע הזה שהוא יוקרתי לא מקבלים בדרך כלל עיתונים בעברית".

מתוך הטוויטר של העורך מנחם כהן.

עוד אומר הרב לדיוב כי הוא ישוחח על כך עם ראש העיר אן אידלגו וגם יגיש תלונה במשטרה. "לא נעים לקבל כזה דבר אליך הביתה, זה קשה אבל זה רק מחזק עוד יותר להמשיך להפיץ עוד יותר אור, כמו שהרבי לימד אותנו קצת אור דוחה הרבה חושך, עוד מעט חנוכה נפיץ ונפיץ עוד יותר ויותר אור". הבטיח. לדבריו זאת הפעם הראשונה שהוא מקבל מסרים בסגנון זה.

הרב לדיוב פנה לראש הרובע ה-17, ג'אופרוי בולוארד, שבו מתגוררים 30,000 יהודים, וציין בפניו כי האירוע חייב להיות מטופל בכל חומרת הדין.

הרב לדיוב וראש הרובע בחג הפסח האחרון.

לאחר פניית הרב לראש הרובע, הגיב האחרון: "יש לך את כל התמיכה שלי, זה בלתי מתקבל על הדעת, אני לרשותכם במידת הצורך, לא ניתן לעבור על זה בשקט".

רק בשבוע האחרון פרסמה הלשכה הלאומית נגד אנטישמיות (BNCVA), ארגון היושב בפריז המסייע לקורבנות התקפות אנטישמיות כי משפחות יהודיות המתגוררות בסיין-סנט-דניס שבצפון-מזרח הבירה קיבלו פתקים בכתב יד שהודבקו לדלתות הכניסה שלהן הנושאות את המסר, באותיות שחורות גדולות, "יהודים מלוכלכים החוצה".

בהצהרה של ארגון BNCVA נאמר כי הארגון קורא למשטרה המקומית "לעצור את העבריינים האנטישמיים שרוצים לגרש את אזרחי צרפת היהודים".

כתובת נאצה מגן דוד אנטישמיות בפריז שבועון כפר חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד