כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אסור להתארס עד שבועות • תקנות חדשות לזמן חדש

בישיבת טשרנביל, אסור להתארס עד חג השבועות • במיר-ברכפלד, אסור להחזיק נגן עם רדיו • בישיבת גבעת שאול, נאסרו אביזרי הבישול • התקנות החדשות של עולם הישיבות

צילום: מנחם הלוי
צילום: מנחם הלוי



זמן הקיץ כבר החל בעולם הישיבות והכוללים בראש חודש אייר. ועם התחדשות הזמן, התבשרו כמה וכמה מתלמידי הישיבות והכוללים על תקנות והמלצות חדשות, אותם עליהם או ראוי להם לאמץ.
'בחדרי חרדים' מביא, מקבץ מאותן תקנות:

אברכי ישיבת 'עטרת שלמה' במודיעין עילית, שבראשות הגרש"ב סורוצקין, החלו את זמן הקיץ בבית המדרש החדש והמפואר שנחנך בערב חג הפסח האחרון.

מודעה שנתלתה בבית המדרש בישרה לאברכים ש"אין לתפוס מקומות בבית המדרש לפני השעה 14:00 בצהריים עקב הסידורים האחרונים וכל התופס קודם הרי זה כעפרא דארעא", כך לשון המודעה.

הזמן בבית המדרש החדש, נחנך על פי הוראתו של הגראי"ל שטיינמן לראש הכולל הרה"ג יחזקאל אתרוג, בלימוד שלשה ימים ברציפות. לפחות מאה אברכים מהכולל חתמו על כך והתחייבו ללמוד ברצף המתבקש, זאת כמובן תמורת מלגה מתאימה.

בישיבת 'גבעת שאול' בירושלים, ציידו את תלמידי הישיבה בסוף זמן החורף במנשר ובו שורת תקנות ששלחה הנהלת הישיבה להורים, לקראת הזמן החדש.

במנשר, קובעת הנהלת הישיבה את מהותה ואופייה ומחדדת את הכללים הנדרשים למי שמבקש להימנות על שורותיה. כך לדוגמא אסור להחזיק בחדרים עיתונים ואביזרי בישול, יש להגיע בלבוש מתאים והולם לבן ישיבה, ועוד תקנות בתחום שמירת הצניעות.

אסור להתארס עד שבועות

בישיבת מיר בברכפלד במודיעין עילית, הזמינה הנהלת הישיבה טכנאי שניתק לכל תלמידי שיעור א' את הרדיו מנגני ה-MP 3 . בחור שלא הביא את הנגן שלו לניתוק, אינו רשאי לשאתו בין כתלי הישיבה.

בישיבת טשרנביל, יצאה לאור תקנה, ולפיה תלמידי שיעור ב' אינם רשאים להתארס לפני חג השבועות.

התקנה מלווה בסנקציה חמורה. מי שיפר את ההוראה, כך נאמר במכתבים שנשלחו להורי התלמידים על כך, יסולק מהישיבה מיד עם אירוסיו.

בישיבת חסידות מודז'יץ: נשא האדמו"ר ממודז'יץ דברים, במעמד 'לחיים טיש' שערך בחדרו, לאחר תפילת שחרית, לרגל פתיחת הזמן.

האדמו"ר הדגיש, כי מכיוון שברוב הישיבות, לא מסיימים את המסכת הנלמדת במסגרת תכני הלימוד בישיבה, ראוי לכל בחור להשלים בעצמו, בשעות בין הסדרים את המסכת, כדי שבסוף שנה יוכל לערוך עליה סיום.
ישיבות זמן קיץ מסכת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד