ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חוק השתיה המתוקה

כנופיות מבריחות משקאות מוגזים ממותקים כדי להימנע ממס סוכר

כנופיות בפורטוגל מבריחות סודה מספרד כדי לא לשלם מס סוכר | קצין המכס סיפר לתקשורת המקומית, כי הוא הפסיק לספור כמה משאיות הוא עצר ביום אחד

כנופיות מבריחות משקאות מוגזים ממותקים כדי להימנע ממס סוכר
אילוסטרציה צילום: unsplash

מס פורטוגלי על סוכר הוביל קבוצה חדשה של פשע מאורגן שמבריחה סודה מספרד לפורטוגל. קצין המכס הלדר מנדס סיפר לתקשורת המקומית, כי הוא הפסיק לספור כמה משאיות הוא עצר ביום אחד.

בעוד בישראל האזרחים עדיין מנסים לעכל את עליית המחירים של השתייה המתוקה, בפורטוגל כנופיות מבריחות סודה מספרד כדי לא לשלם מס סוכר. צוות המכס מצאו לאחרונה משקאות קלים שמוברחים לפורטוגל, משקאות קלים חייבים בפורטוגל במס סוכר גבוה, בעוד שבספרד הם חייבים במס ערך מוסף (מע"מ) בלבד. כתוצאה מכך, משקאות קלים עוברים יותר ויותר באופן בלתי חוקי אל מעבר לגבול. פורטוגל מקווה לעצור את המגמה הזו על ידי הקמת יחידות חיפוש בכל הגבולות הלאומיים.

פורטוגל הציגה מס על משקאות קלים בשנת 2017, אמר הלדר פרננדס, ראש המחלקה לחקירות פליליות במשטרה הלאומית הפורטוגלית, שאחראית גם על חקירות המכס. "במהלך השנתיים האחרונות, שמנו לב שהברחת המשקאות האלה לא רק גדלה, אלא גם מאורגנת באופן מקצועי".

המשקאות הממותקים בסוכר היו בדרך לחנויות ולמסעדות באזור ליסבון. מה שגוזל זמן בגבולות השפיע לטובה ברחבי פורטוגל. יצרני סודה רבים הפחיתו את תכולת הסוכר במשקאותיהם והצריכה ירדה, על פי משרד הבריאות. מס הסוכר הצליח להילחם במחלות נפוצות, כולל סוכרת והשמנת יתר.

פורטוגל ניסיון הברחה משקאות ממותקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד