י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא רק חיסונים

ארגון הבריאות העולמי: כך תיעצר המגיפה

המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי: "מדינות עשירות חייבות להפסיק להיות חמדניות בנוגע לחיסונים, אם הן רוצות שהקורונה תסתיים"

ארגון הבריאות העולמי: כך תיעצר המגיפה
נגיף הקורונה צילום: pixabay

ד"ר סומיה סוומינתן, המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, אמרה כי חייבים שיתוף פעולה של כולם כדי לעצור גרסאות חדשות של הנגיף. היא אמרה כי "מדינות עשירות חייבות להפסיק להיות חמדניות עם חיסונים אם הן רוצות שהמגיפה תסתיים, חיסונים אינם מספיקים כדי לסיים את המגיפה, חייבים לדאוג לחיסונים במדינות עניות יותר למניעת התפשטות נגיף הקורונה".

היא אמרה לערוץ הטלוויזיה הגרמני DW כי "חיסון הוא רק כלי אחד להילחם בנגיף, זה לא כדור קסם, חיסונים יעילים מאוד מפני הגנה של מחלות קשות, אך חיסונים אינם יעילים במאת האחוזים מפני הידבקות". היא אמרה כי "להיות מחוסן לא אומר שאדם לא יכול להעביר את הנגיף למישהו אחר בסיכון גבוה יותר", עוד אמרה, "אתה עדיין רואה היום מדינות עם שיעורי חיסון גבוהים ועדיין עם שיעורי הידבקויות הולכים וגדלים", הסבירה, "וככל ששיעורי ההידבקות גבוהים יותר, הסכנה היא שאנחנו מייצרים גרסאות חדשות, שאחר כך יחזרו וידביקו את האנשים האלה, גם אם הם מחוסנים, צריך שכולם ברחבי העולם יהיו מוגנים".

"יש חלק אחד בעולם שבו אחוזים גדולים של אנשים מחוסנים כעת", אמרה. "החיים נראים כאילו הם חוזרים לשגרה, למרבה הצער, לחצי העולם עדיין אין גישה לחיסונים. פחות מ-2% מהאנשים ביבשת אפריקה חוסנו במלואם, והחיים רחוקים מלהיות נורמליים עבורם".

עוד אמרה, "הדרך היחידה לסיים את המגיפה לתמיד, היא שמדינות עשירות יפגינו יותר סולידריות, זה ייקח יותר זמן, אלא אם העולם יחליט להתאחד בסולידריות ולחלוק את הידע, החיסונים, האבחונים, טיפולים שיש לנו היום, כדי שנוכל לעצור מקרי מוות. עדיין יש יותר מ-40,000-45,000 אנשים שמתים מדי שבוע ברחבי העולם בגלל קורונה וזה צריך להיפסק".

מדינות, כגון קנדה, סין, דנמרק ופורטוגל, נתנו חיסון מלא ללמעלה מ-75% מהאזרחים, במדינות אחרות, כמו ניגריה, אתיופיה, סוריה ואפגניסטן, יש פחות מ-5% מחוסנים בחיסון מלא. כך לפי ערוץ DW.

חיסון לקורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד