כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרס ניחם את הגר"ע: "שושנה בין החוחים" • וידאו וגלריה

זרם בלתי פוסק של מנחמים בביתו של הגר"ע יוסף • נשיא המדינה שוחח עם הגר"ע על גיוס בני הישיבות • גם הגר"ש אוירבך נתבקש: "תגיד לנציג שלך ליצמן שלא ירפה" • תיעוד

הנשיא מנחם. צילום: יוסי אבי יאיר אנגל
הנשיא מנחם. צילום: יוסי אבי יאיר אנגל



הידידות העצומה השוררת בין הגר"ע יוסף לנשיא המדינה שמעון פרס נמשכת כבר שנים ארוכות. כזכור, הגר"ע יוסף אף הורה לנציגי ש"ס בכנסת לתמוך במועמדותו לנשיאות המדינה, כאשר התמודד על התפקיד מול ח"כ רובי ריבלין לפני כתשע שנים.

מאז ועד היום שומרים השניים על קשרי ידידות חמים.

אמש בשעות הלילה התקשר פרס כדי לנחם את הרב על מות בנו הגאון רבי יעקב זצ"ל, אך הוא לא הסתפק בשיחת טלפון והגיע היום (א) בשעות הצהריים כדי לנחם אותו באופן אישי.

"באתי להשתתף בצערכם- אין נחמה לצער שלכם. הרב היה איש בפני עצמו, עם זיכרון מופלא ובקיא בתורה- היה הולך ממקום למקום ומרביץ תורה, איש מיוחד במינו. יעקב פתר הרבה בעיות ויש אנשים אשר חייבים לו תודה על כך" כך אמר הנשיא.

הגר"ע סיפר לפרס כי בתקופה בה כיהן בנו המנוח כח"כ מטעם ש"ס - היה פרס שר בטחון. לדבריו, היה בנו מספר לו עד כמה פרס עוזר ומסייע לבני הישיבות. "כשושנה בין החוחים, כך התבטא בפני עליך", אמר הגר"ע לנשיא.

בהמשך שוחח הגר"ע יוסף עם פרס בנושא גיוס בני הישיבות, כשהוא מביע את כאבו ודאגתו.

הגר"ע הוסיף וסיפר, כי כשעקר מירושלים לתל אביב ביקש מבנו למלא את מקומו במסירת השיעורים. עם הזמן, הלומדים אהבו את שיעוריו, עד שהוא ביקש ממנו להמשיך ולמסור את השיעורים גם כאשר שב להתגורר בעיר. "לפני 30 שנה היה לי שיעור קבוע, והיו מגיעים פעם בשבוע לשמוע אותי. לאחר מכן, הצעתי ליעקב למלא את מקומי ולהעביר שיעור אחד בתורה- מאז הקשיבו לו כולם והלכו אחריו".

הנשיא הביע צער עמוק ואת השתתפותו הכנה באבלה של המשפחה ואמר: "טוב שיש משפחה כזו, שמקרינה תורה. העם היהודי אינו בחיל כי אם מן הרוח- מן השמים תנוחמו".

גם בעת ביקור התנחומים של הגר"ש אויערבך עלה נושא הגיוס. הגר"ע ביקש מהגר"ש "תגידו לנציגים שלכם, לליצמן, שלא ירפו מהנושא, זה הנושא הכי חשוב לנו", אמר הרב.

בימים הקרובים מתכנן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגיע ולנחם את הרב.

פרס מגיע לנחם • צילום: יוסי אבי יאיר אנגל











הגר"ש אוירבך מנחם , צילום: ישי דריקס










הגרע יוסף הגר''ש אוירבך שמעון פרס ניחום אבלים גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד