כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אחר מיטתו: הנשיא, ראש הממשלה, ורבנים מבכים

תגובות במערכת הפוליטית והרבנית • ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע צער ואבל על פטירת הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל • "רבבות הלכו לאור פסיקותיו ושמעו בצמא את דבריו"

הגר"י עם אביו
הגר"י עם אביו



נשיא המדינה שמעון פרס התקשר הערב (מוצאי שבת) לרב עובדיה יוסף, והביע תנחומים על מות בנו, הרב יעקב יוסף זצ"ל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הביע צער על פטירתו של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף.

בהודעתו אמר ראש הממשלה: "אני מביע צער על פטירת הרב יעקב יוסף, תנחומי לרב ולמשפחתו אשר רבבות הלכו לאור פסיקותיו ושמעו בצמא את דבריו.

"הרב יעקב יוסף היה גדול בתורה, מורה הלכה ופוסק גדול שהלך בדרכי אביו יבל"א".

תנועת ש״ס הוציאה גם היא הודיעה והודיעה: "תנועת ש"ס, אבלה כואבת ומבכה, בלכתו של הרב הגאון יעקב יוסף זכרו לברכה, שהקדיש את חייו למען תורת ישראל ועם ישראל, בלב שבור אנו שולחים תנחומים לאביו נשיא מועצת חכמי התורן מרן הרב עובדיה יוסף שליט״א".

שר השיכון, אורי אריאל, מסר: "ברוך דיין האמת, אבד צדיק מן הארץ. יחד עם כל עם ישראל אני מתאבל ומוסר תנחומים למשפחת הגאון רבי יעקב יוסף זצ״ל, שהיה מגדולי הפוסקים ומורי ההוראה בדורנו. איש האמת, מרביץ תורה לאלפים ורבבות, לוחם מלחמתה של תורה, ולוחם למען ארץ ישראל ושלמותה״.

עוד בנושא:
תורה תורה חיגרי שק • כמאה אלף איש אחר מיטתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל
זכרון יעקב • מראות מחיי הגר"י יוסף זצ"ל
מרביץ תורה • 48 שעות שעות במחיצת הגר"י יוסף זצ"ל
צוואתו האחרונה של הגר"י: לא לערב שוב את השלטונות

מראש העיר ירושלים ניר ברקת נמסר, כי הוא משתתף באבלו הגדול של רבי עובדיה יוסף, מנהיג תנועת ש״ס ונשיא מועצת החכמים, בפטירת בנו הגדול הרב יעקב יוסף זצ״ל. הרב יעקב יוסף כיהן בעבר כחבר מועצת עיריית ירושלים, ח״כ, רב שכונת גבעת משה ופוסק הלכה ידוע. ראש העיר ירושלים הביע תנחומים בשם חברי הנהלת העיר, עיריית ירושלים ותושבי העיר, לאביו הגדול, למשפחת יוסף ולתלמידיו. בבנין ירושלים תנוחמו.

סגן השר לשירותי דת, שמשתתף בהלווייתו של הרב יעקב יוסף, אמר: "אני מבכה בצער גדול את פטירתו של התלמיד חכם הגדול הרב יעקב יוסף. הרב יוסף היה תלמיד חכם גדול ובקיא מאוד בהלכה, נחשב לאחד ממשיבי התשובות הגדולים והיה עונה לכל אדם באופן אישי. לרב יוסף ולרב מרדכי אליהו זצוק"ל היה קשר עמוק מאוד. היה אחד מגדולי הרבנים, אוהב עם ישראל וארץ ישראל שהלך לעולמו. ברוך דיין האמת".

תנועת 'טוב' הודיכה כי היא: "אבלה וכואבת על פטירת שר התורה, איש האמת הגאון הרב יעקב יוסף זצוק"ל, אשר האציל מרוחו על התנועה וחבריה והדריכנו בדרך התורה והישר ומסר נפשו למען התורה ועם ישראל. אנו שולחים תנחומינו למרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א ומשפחתו. מי יתן תמורתו".

הרב מצגר סופד: דבק באמת הפנימית

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב יונה מצגר, ספד: "רבי יעקב היה תלמיד חכם עצום ובעל שיעור קומה תורני והלכתי. פטירתו היא אבידה עצומה לעם ישראל, לארץ ישראל ולעולם ההלכה והפסיקה הספרדי. הוא התפרסם בזכרונו הפנומנלי, וישורותו היתה לשם דבר. האמת היתה נר לרגליו, ולא פעם מצא עצמו מעבר אחד של הנהר וכל העולם מהעבר השני - אך הוא דבק באמת הפנימית שלו ולא ויתר.

"בשנים האחרונות נזדכך בייסורים קשים אותם קיבל באהבה וללא כל טרוניה. למרות זאת, המשיך להרביץ תורה ולפעול לקירוב לבבות לאבינו שבשמים. אהבתו לארץ ישראל היתה עצומה, והצטער צער רב על כל שעל מאדמת ארץ ישראל שהוחזר, כאילו היה יהלום יקר ערך שאבד, וזעק על כך מקירות ליבו. צניעותו המופלגת הייתה מן המפורסמות וכל ימיו הסתפק במועט.

"זכה רבי יעקב להעמיד תלמידים רבים בכל רחבי תבל. דאג לחינוכם של ילדי וילדות ישראל, ובעיקר כאב את כאבה של כל בת ישראל ספרדייה שנאלצה להתמודד מול גל מחסומים וקשיים שהוערמו בדרכה להתקבל למוסד חינוכי וקידש על כך מאבק ציבורי. זכיתי ונפגשנו פעמים רבות ושוחחנו בהלכה ובאגדה. הייתה בינינו הערכה גדולה ואהבה עצומה. אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו הנכבדה ובראשם מרן הראש״ל הגאון רבי עובדיה יוסף נשיא מועצת חכמי התורה, לרעייתו של רבי יעקב זצ״ל הרבנית תליט״א ולבניו ובנותיו החשובים. יהי רצון שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

הרבנות הראשית לירושלים והמועצה הדתית גם היא הודיעה כי היא: "אבלה על פטירתו של אחד מרבניה ורב שכונת גבעת משה הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחה ולאביו הגדול מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א".

חבר מועצת הרבנות הראשית, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות מגדל אור, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, קרא אחר מיטתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל: "אמרו חכמינו: מת בערב שבת - סימן יפה לו. זכה ידידי שאבדלח"ט הגאון רבי יעקב יוסף להקים אלפי תלמידים בארץ ובגולה. לא אחת נפגשנו יחדיו בכינוסי תורה והתחזקות שנערכו בקיבוצים, ביישובים ובערי הפריפריה, כשדמותו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל משמשת דוגמא וסמל של תלמיד חכם אמיתי, עניו ושפל ברך, תקיף בהלכה עד קוצו של יוד ואוהבם וליבם של ישראל.

"בעת הקשה הזו, ליבנו עם מרן, נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף שליט"א שכאבו ואבלו הם כאבם ואבלם של עם ישראל, ורק המקום ינחם את שברו הכבד, בלכת בנו מחמדו, עליו התקיים הפסוק: "בני אם חכם לבך, ישמח לבי גם אני".

"בורא עולם יחזק את המשפחה הכבודה ואת אלפי התלמידים שזכו לקירבתו, קירבת אב לבן, ויהיה מליץ יושר משמיים להחשת הגאולה ולתשועת עם ישראל. בשמי ובשם אלפי תלמידי מוסדות 'מגדל אור': המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ובהמשך דרכו ננוחם".
הרב יעקב יוסף בנימין נתניהו תורה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד