ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התקציב שאושר לרפורמים

גפני נגד הייעוץ המשפטי: "פתאום חובשי הכיפות נאלמים דום"

הממשלה אישרה תקציב של 40 מיליון שקל לתקצוב אגף 'היהדות המתחדשת' למימון פעילות הרפורמים | חה"כ גפני מאשים את הייעוץ המשפטי באפליה קשה, בעוד בעבר כספים שיועדו לציבור החרדי עברו ביקורת קפדנית כעת יוצא "סכום גבוה ללא שום קריטריון וללא פירוט" | כל הפרטים

גפני נגד הייעוץ המשפטי: "פתאום חובשי הכיפות נאלמים דום"
משה גפני במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך הממשלה אישרה תקציב של 40 מיליון שקל עבור תקצוב מוסדות הרפורמים מביא להתקפה קשה מצד חבר הכנסת משה גפני נגד בכירי הייעוץ המשפטי לממשלה, אשר מורכב גם מאנשים חובשי כיפות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם אמש כי הממשלה אישרה במסגרת הכספים הקואליציוניים, תקציב של 40 מיליון שקל עבור מימון 'היהדות המתחדשת', אגף חדש שהוקם במשרד התפוצות וצפוי לממן פעילות רפורמית המתריסה נגד הדת וההלכה.

בתגובה שהעביר יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני ל'יתד נאמן' הוא האשים את צוות הייעוץ המשפטי לממשלה בכך שמשנה את גישתו למען הרפורמים, בעוד התקציבים לחרדים היו נבדקים על קוצו של יוד, הפעם הם מעלימים עין לטובת הרפורמים.

"הדבר החמור ביותר כאן הוא שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והמשנים ליועמ"ש רז נזרי ומאיר לוין, שלושתם חובשי כיפות ובכל זאת נאלמים דום כשדבר כזה קורה", מאשים גפני. לדבריו, "סכום כסף גדול כזה הולך ליהדות מתחדשת ללא שום קריטריון וללא פירוט".

גפני מחדד את ההבדל בגישה, "זה לא כסף שמשרד התפוצות מוציא אלא כסף קואליציוני שאיש לא יודע למה זה מיועד". לטענת גפני, "כשאנחנו היינו מבקשים כסף עבור פעילות תורנית, עבור מוסדות תורה או קירוב, היינו חייבים לספק הסברים לייעוץ המשפטי על כל שקל לאן מיועד ולאן יגיע. והנה עכשיו הממשלה מאשרים בלי שאף אחד מהייעוץ המשפטי ינסה לעצור או לבקש הסברים כמו שביקשו מאיתנו, פתאום מעבירים זאת בלי לומר מילה".

כפי שדווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים' המאבק נגד הרפורמים עולה שלב. מי שמוביל את המאבק נגד התנועה שרוצה להחריב את היהדות הוא מרכז ליב"ה באמצעות תלונות משפטיות שהוגשו ליועמ"ש, ובימים האחרונים - בגיבוש חזית פוליטית נגדם בכנסת.

ח"כ מאיר פרוש מסר אתמול בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הממשלה הנוכחית ממשיכה לרמוס כל דבר שבקדושה ותומכת בארגונים רפורמיים שמביאים שואה רוחנית על העם היהודי, שבאמצעותה נעלמים יהודים רבים בהתבוללות או בנישואי תערובת".

ח"כ אורי מקלב הגיב אף הוא על החלטת הממשלה להקצות ארבעים מיליוני שקלים למימון ארגוני הרפורמים: "לצערנו הממשלה עוקרת את הדת הממשלה הזו עושה כמה דברים באבחה אחת, היא פוגעת בציבור החרדי, בערכי צביון המדינה. ולא מסתפקת בכך אלא אף מעניקה סכומי עתק שערורייתיים ומתקצבת התבוללות לאנשים שאין להם כל משמעות בארץ ישראל, לא מספרית".

משה גפני רפורמים אביחי מנדלבליט חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד