י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לנקוט בערנות"

אחרי למעלה מעשור: בוטלה אזהרת המסע למרוקו

אחרי חידוש היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו, המטה לביטחון לאומי הודיע היום על ביטול אזהרת המסע למדינה | המל"ל: "להמשיך ולנקוט בערנות מוגברת"

אחרי למעלה מעשור: בוטלה אזהרת המסע למרוקו
שר החוץ לפיד במרוקו צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

המטה לביטחון לאומי (מל"ל) הודיע היום (שני) על ביטול אזהרת המסע למרוקו שהייתה תקפה במשך למעלה מעשור. זאת, לאחר עבודת מטה שהתבצעה בנושא על ידי גורמי הביטחון, בהובלת המטה לביטחון לאומי. ההחלטה התקבלה לאור הערכת המצב, לפיה רמת האיום המוערכת במרוקו ירדה. יחד עם זאת, במטה לביטחון לאומי ממליצים "להמשיך ולנקוט בערנות מוגברת בעת השהייה במדינה".

היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו חודשו בדצמבר שנה שעברה, במסגרת מספר הסכמי שלום שנחתמו בין ישראל למדינות ערב. היחסים בין המדינות נותקו בעקבות פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000.

לאחרונה ערך שר החוץ יאיר לפיד ביקור במדינה, במהלכו אמר כי מרוקו היא נוף ילדותם של ישראלים רבים. "יהודים חיו במרוקו כמעט אלפיים שנה", אמר לפיד. "יש עדויות ארכיאולוגיות על חיי קהילה יהודית במרוקו כבר במאה השנייה לספירה. רוב השנים, ורוב התקופות, היהודים חיו פה בשלום. היו יחסים של חברות עמוקה בינם לבין השכנים המרוקאים שלהם. בשביל מאות אלפי ישראלים שצופים בנו היום, מרוקו היא בית אבא".

"המקום הזה הוא נוף ילדותם. המוסיקה, הטעמים, הצבעים, ניגון התפילה. הם לא יבואו הנה כתיירים, הם יחזרו הנה לביקור משפחתי. עם כל הזיכרונות. היום אנחנו מחזירים את השלום. מחזירים את החברות", הוסיף שר החוץ.

לדברי לפיד, "השלום והחברות העתיקה הזו, מוחזרת בידי אנשים שיודעים לחשוב מחדש על סכסוכים ישנים. בראש ובראשונה, בידי הוד רוממותו המלך מוחמד השישי, בידי החזון והאומץ שלו. אנחנו אסירי תודה לו".

מרוקו המטה לביטחון לאומי אזהרת מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד