י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלונדון לבית שמש

לדמותו של הרה"ח ר' מאיר אלישע גרסטל זצ"ל

הרה"ח ר' מאיר אלישע גרסטל זצ"ל, מדמויות ההוד של בית שמש החרדית, הלך לעולמו לאחר שהתייסר בייסורים קשים ומרים והוא בן 66 בפטירתו. 'בחדרי חרדים' על דמותו של החסיד מגור ועל מסכת חייו מלונדון לבית שמש

לדמותו של הרה"ח ר' מאיר אלישע גרסטל זצ"ל
הרה"ח ר' מאיר אלישע גרסטל זצ"ל  צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בסוף השבוע הלך לעולמו בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, הרה"ח ר' מאיר אלישע גרסטל זצ"ל, מחשובי קהילת גור בבית שמש לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו. המנוח היה בן 66 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בי"ב תשרי תשט"ז שטרסבורג לאביו רבי צבי יעקב ז"ל שברח מהשואה האיומה. מצד אמו ע"ה היו משפחה מחסידי גור. 

בבחרותו למד בישיבת גייטסהד באנגליה, לאחר מכן עלה לארץ ישראל ונכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת חידושי הרי"ם בתל אביב, שם קנה את התורה מהגאון רבי גד'ל אייזנר זצ"ל שקירבו לחסידות גור.

היה מקורב לכלל אדמו"רי בית גור, ה'בית ישראל' מגור, ה'לב שמחה', ה'פני מנחם' מגור זצ"ל וכן יבלחט"א האדמו"ר מגור. כשנפטר הבית ישראל היה זה המנוח ר' מאיר אלישע שדפק בישיבה והודיע על הסתלקותו של הרבי. 

במשך שנים התגורר בלונדון במשך 45 שנה שם התקשר בכל מאודו לאדמו"רים וכן לאדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל. לפרנסתו שימש כנהג והיה משרת את לקוחותיו בנאמנות ובמסירות. 

לפני עשרים שנה עלה לישראל ותקע יתד בעיר בית שמש ברמה א', בה השתייך לקהילת גור ושימש כגבאי בית הכנסת "אש קודש" על שמו של בעל 'חובת התלמידים'.

היה איש כשר וישר, נעים הליכות ואציל המידות שמאיר פנים לכל אדם ונזדכך בייסורים קשים וקבלם באהבה ובדומיה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בין בניו, ר' אלימלך מחשובי קהילת קודש צפת.

במסע הלוויה שיצא ביום שישי בבוקר ערב שבת קודש, פרשת וירא מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם נטמן, השתתף קהל רב שליווה אותו בדרכו האחרונה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אלימלך גרסטל בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד