י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הותר לפרסום

אירן ביצעה ירי לעבר מטוס קרב ישראלי במהלך תקיפה בסוריה

הערב הותר לפרסום כי באחד התקיפות של חיל האוויר הישראלי על אדמת סוריה, תקפו כוחות איראנים את המטוסים בירי, אך לא פגעו בכוחותינו, שהשיבו אש למשגרים

אירן ביצעה ירי לעבר מטוס קרב ישראלי במהלך תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה בעבר צילום: באדיבות המצלם

היום (שני) הותר לפרסום כי במהלך התקיפות המיוחסות לישראל במרחב האווירי של סוריה בתקופה האחרונה, ביצעו כוחות איראנים ירי לעבר מטוס חיל האוויר במטרה להפילו, אך בחסדי שמיים כשלו.

על פי הדיווח, האירוע התרחש לאחרונה וחיל האוויר מיהר להגיב לירי והשמיד את סוללות הנ"מ שמהן בוצע השיגור. המטוסים הישראלים לא נפגעו.

בתוך כך טייסים מישראל, ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, יוון, הודו, איטליה וצרפת, התאמנו יחד בשבוע וחצי האחרונים. במסגרת התרגיל הבינלאומי Blue Flag התאספו יותר מ-1,500 אנשים מ-8 מדינות שונות, כדי לבלות יחד שבועיים בלמידה הדדית, אימונים משותפים ותרגול תרחישים שונים, בצורה המדויקת ביותר.

בשביל המשימה, גויסה טייסת 115 ('הטייסת האדומה') - שמטרתה לדמות ולביים אויב גם בשגרה, כדי לאתגר את הלוחמים האוויריים ולהכין אותם ליום פקודה. במהלך התרגיל, ביצעו הכוחות המשתתפים תרגול מול איומים שונים, כמו טילי קרקע-אוויר, קרבות אוויר-אוויר, טיסה מול איומים קרקעיים ועוד.

לכוח בימוי האויב הצטרף עוד גורם ששינה את פני המערכה - מטוסי הקרב החמקניים f-35 ("אדיר") שמשתייכים לדור המתקדם ביותר של מטוסי הקרב, והשתתפו גם הם ככוח אדום, מה שדרש מהמתרגלים לשלב בין מטוסי קרב מדור 4 לבין מטוסים חדשים מדור 5.

על רקע המתיחות עם איראן ‏היום הגיע מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות, הגנרל איברהים נאצר מוחמד אל עלווי, לביקור במסגרת תרגיל ה-“Blue Flag״. מפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף עמיקם נורקין: "זהו יום היסטורי וחשוב לשיתוף הפעולה בין חילות האוויר".

איראן סוריה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד