ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חוסר הוגנות ומתן לגיטימציה

מקלב תוקף: "אם הרפורמים קיבלו 40 מיליון, לחרדים מגיע 40 מיליארד"

חבר הכנסת מקלב תקף הערב במליאת הכנסת את הכוונה לתקצב את הארגונים הרפורמים בארבעים מיליון שקלים, דבר שלא היה מעולם. "כל הרצון שלהם הוא נגד החינוך הטהור של ילדי ישראל, לפגוע בייחוס ולהעמיק את התבוללות, לזה הממשלה מקצה ארבעים מיליוני שקלים!"

מקלב תוקף: "אם הרפורמים קיבלו 40 מיליון, לחרדים מגיע 40 מיליארד"
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

חבר הכנסת אורי מקלב תקף במליאת הכנסת את החלטת הממשלה למימוש כספים קואליציוניים בגובה של 40 מיליוני שקלים עבור ארגוני הרפורמים בישראל ואמר "כל מה שהם רוצים זה להכניס קיטובים בעם".

"אתמול החליטה הממשלה לממש את ההסכמים הקואליציוניים במאות מיליוני שקלים, בתוך זה אנחנו מגלים גופים שאינם היו בעבר, כמו האגף ליהדות מתקדמת שקיבל ארבעים מיליוני שקלים - גוף שאנחנו לא יודעים מה הוא עושה, את מי הוא משרת", כך פתח ח"כ מקלב את דבריו והוסיף "כל מה שאנחנו יודעים זה כי כל הרצון שלהם הוא נגד החינוך הטהור של ילדי ישראל, לפגוע בייחוס ולהעמיק את התבוללות, לזה הממשלה מקצה ארבעים מיליוני שקלים!".

לדבריו, "כל מה שהם רוצים זה להכניס קיטובים בעם, זהו גוף קטן שקיבל מעבר לחלקו היחסי באוכלוסייה, לפי חלוקה זו בה הם קיבלו ארבעים מילוני שקלים - הציבור החרדי היה צריך לקבל ארבעים מיליארד שקלים. כולנו רואים מה שקורה בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, כל מה שהם מחפשים הוא להפוך את המקום לזירת התגוששות. הקהילות הרפורמיות אינם שורדות, הדור השני או השלישי כבר אינם יהודים עקב התבוללות".

ח"כ מקלב פנה לחברי הכנסת ואמר, "יש פה ח"כ שסבא שלו הקים קהילה כזו, שיברר - שמונים וחמישה אחוזים מהם אינם יהודים שם היום!".

"הממשלה הזו פוגעת בחלשים", הוסיף מקלב, "במס על החד פעמי, על המשקאות הקלים או גזירת המעונות, ועכשיו הגדילו לעשות והטילו מס על יין לקידוש, על המיץ ענבים, מדינה יהודית מטילה מס על צורכי הדת, משהו יכול לעכל דבר כזה? כל זה בשביל לממן את תקצוב היהדות המתחדשת. אך אנחנו רוצים יהדות אותנטית ולא מתחדשת, כל מה שמייחד אותנו זה שמירת המסורת, כל האימפריות נעלמו ורק העם היהודי שרד רק בגלל האותנטיות שלו".

אורי מקלב רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד