י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"שלא ינוח שבט הרשע"

רבני 'העדה החרדית' נגד ראש העיר: "רשעות ואכזריות"

סערת פינוי בית הכנסת של תולדות אהרן בחריש: חברי בית הדין של 'העדה החרדית' פרסמו מכתב חריף נגד ראש העיר. "הרימו את ידם על הרב ומו"צ שליט"א, בכדי להוציא את זממם להחריב את בית הכנסת ולהצר את צעדיהם של המתיישבים החרדים אשר המה לצנינים בעיני ראשי העיר"

רבני 'העדה החרדית' נגד ראש העיר: "רשעות ואכזריות"
חברי הבד"ץ צילום: באדיבות המצלם

חברי בית דין צדק של 'העדה החרדית' פרסמו מכתב מחאה נגד עיריית חריש והעומד בראשה, יצחק קשת, בעקבות  הפריצה לבית הכנסת 'תולדות אהרן' בשכונת 'בצוותא' בעיר ובגין ההתנכלות לתושבים החרדים בעיר.

"זעקתם של אחינו בית ישראל הי"ו תושבי השכונה החרדית בעיר חריש באה אלינו", כתבו חברי הביד"ץ, "כאשר הרשויות מתנכלות בצורה נוראה לבתי הכנסיות ובתי המדרשות".

במכתב הוזכרה הסערה סביב תקיפת רב הקהילה ומו"צ בעדה החרדית, הגאון רבי יוסף שמואל ולס. "בשבוע שעבר פרצו לבית הכנסת תולדות אהרן והוציאו בכוח את המתפללים, ברשעות ואכזריות, ואף הרימו את ידם על הרב ומו"צ שליט"א, בכדי להוציא את זממם להחריב את בית הכנסת ולהצר את צעדיהם של המתיישבים החרדים אשר המה לצנינים בעיני ראשי העיר".

"אנו מוחים במחאה גדולה וקול זעקה על חילול הקודש והמקדש, ועל יראי ה' וחושבי שמו בכל אתר ואתר להרים קול מחאה גדולה על חילול בית הכנסת וביזיונו", הוסיפו הרבנים.

"ויהי רצון שיזכו בקרוב להרחיב את גבולי הקדושה עטה"ק כראוי וכנכון לכבוד בית ה', ושלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים", לשון מכתב בד"ץ העדה החרדית.

כזכור, בשבוע שחלף דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על זעם אדיר בקרב הקהילות החרדיות בחריש, כאשר פקחים מטעם העירייה, בליווי כוחות משטרה גדולים, פשטו על בית הכנסת של חסידות תולדות אהרן בעיר ופינו את המתפללים בצורה אלימה. לטענת התושבים במקום, הכוחות אף תקפו מו"צ בעדה החרדית, רב הקהילה הגאון רבי יוסף שמואל ולס.

ההתנכלות לקהילת תולדות אהרן, הגיעה לאחר התנכלויות חוזרות ונשנות נגד הקהילות הליטאיות והספרדיות בעיר, כאשר גולת הכותרת הייתה לפני שבועיים כאשר פקחים, בהוראת ראש העירייה הדתי יצחק קשת, פירקו אוהל של הקהילה הליטאית בשכונת 'בצוותא' בעיר.

העדה החרדית חריש יצחק קשת חסידות תולדות אהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד