י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נדרשת כאן הסברה"

סקר מיוחד בדק: האם ההורים יחסנו את הילדים

לקראת האישור הצפוי מחר של FDA לחסן ילדים בני 5 ומעלה, והתחלת מבצע החיסונים לילדים בארץ, פרסמו היום בקופת חולים 'מאוחדת' ממצאי סקר שבדק האם ההורים ייצאו לחסן את ילדיהם או לא? הנתונים המלאים 

סקר מיוחד בדק: האם ההורים יחסנו את הילדים
מבצע חיסונים בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לקראת הדיון שיקיים מחר (שלישי) מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA), בו הוא צפוי לאשר את חיסון הילדים בטווח הגילאים 5 עד 11. ערך צוות המחקר של 'מאוחדת' סקר בו נמצא כי מחצית מההורים יחסנו את ילדיהם בגילאים אלו.

בסקר השתתפו 680 הורים לילדים בגילאי 5-11, כולם מבוטחי מאוחדת שנדגמו באופן אקראי. מהסקר עולה ש- 48% מההורים בטוחים או חושבים שיחסנו את ילדיהם, 23% הצהירו שהם בוודאות לא מתכוונים לחסן, 29% מתלבטים או חושבים שלא יחסנו. 60% מההורים ציינו כי מחקרים על בטיחות החיסון ותופעות הלוואי יסייעו להם לקבל החלטה.

מבין האנשים שהשיבו כי לא מתכוונים לחסן את ילדיהם, 37% ציינו כי הדבר נובע מחשש מפגיעה עתידית בבריאות הילדים, 18% ציינו שחסר להם מידע על יעילות ובטיחות החיסון, 11% ציינו שלא רוצים שילדיהם יהיו בין הראשונים להתחסן ו-7% ציינו שהם מעדיפים שילדיהם יחלו וכך יתחסנו באופן טבעי. מבין האנשים שהצהירו שלא יחסנו, 2% מצהירים על עצמם שהם מתנגדי חיסונים באופן עקרוני.

מהסקר עולה כי 60% מההורים שהתחסנו מתכוונים לחסן את ילדיהם, ובאופן לא מפתיע – 100% מההורים שלא התחסנו גם לא מתכוונים לחסן את הילדים.

לדבריה של מלי קושא, אחות ראשית ומנהלת אגף סיעוד במאוחדת שהובילה את הסקר, "דווקא עכשיו, כשהתחלואה לא גבוהה, חשוב להקדים ולחסן את הילדים כדי למנוע או להקטין ככל שניתן את הגל הבא". 

"לכן", הוסיפה קושא, "רצינו להבין מהם החסמים אצל ההורים שעדיין מתלבטים או מתכוונים לא לחסן ולנסות להגיע אליהם ולהסביר את חשיבות החיסון. 36% מההורים ציינו שיתייעצו עם רופא הילדים שלהם, ו-23% ציינו שהם מחכים לראות ולקרוא כתבות על חיסוני הילדים, ולכן אין לנו ספק שנדרשת כאן הסברה נרחבת גם באמצעי התקשורת וגם באמצעות רופאי הילדים שיש להם קשר ישיר ורציף עם המשפחות".

חיסון ילדים סקר דעת קהל קופת חולים מאוחדת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד