י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
26 אלף בעלי עסקנים נענו

מענקי קורונה: מאות מיליוני ש"ח הוחזרו באופן וולונטרי

מענקי קורונה בסך למעלה מ-370 מיליון שקל הוחזרו עד כה לקופת המדינה מעסקים שלא היו זכאים להם מלכתחילה. יותר מ-26.5 אלף עסקים נענו עד כה לקריאת רשות המיסים וביקשו להחזיר מענקים בסך של כמעט 650 מיליון שקל, מתוכם כבר שולמו כ-60%

מענקי קורונה: מאות מיליוני ש"ח הוחזרו באופן וולונטרי

מענקי קורונה בסך למעלה מ-370 מיליון שקל הוחזרו עד כה לקופת המדינה מעסקים שלא היו זכאים אליהם מלכתחילה. כך עלה מדיון מיוחד שקיימה היום (שני) ועדת הכלכלה של הכנסת על מנת לדון בדרישה של רשות המיסים שאלפי עסקים יחזירו את המענקים שקיבלו.

לדברי המשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון, בשלב זה ההחזרים הם וולונטריים, כך שמאפשרים לעסקים שמזהים שקיבלו מענק שלא היו אמורים לקבל - להחזיר אותם בפריסה ארוכה של 18 תשלומים.

סביון אמרה כי יותר מ-26.5 אלף עסקים נענו עד כה לקריאת רשות המיסים וביקשו להחזיר מענקים בסך של כמעט 650 מיליון שקל, מתוכם כבר שולמו כאמור כ-60%. "מי מהם שרוצה, זכאי לפריסה של 18 תשלומים. יש עוד 11.5 אלף עסקים שיש להם יתרת חוב של קצת יותר מ-270 מיליון שקל", ציינה סביון.

מדובר במענקים, בסך כולל של מיליארדי שקלים, ששולמו החל מחודש מאי 2020 ועד לסוף חודש יוני 2021 לעשרות אלפי עסקים, לאחר שאלה הצהירו כי המחזור שלהם פחת בשל משבר הקורונה לפחות ב-25% ובחלק מהתקופה לפחות ב-40%.

מאולר יותר, בעקבות בדיקות וחקירות שביצעו חוקרי המס, התברר כי מיעוט מהעסקים שקיבלו מענקים לא נפגעו כלל בהכנסותיהם, לצד עסקים רבים שאמנם נפגעו, אבל לא בשיעורים שלפי החוק היו מזכים אותם בקבלת המענקים.

חלק מהעסקים היו זכאים למענקים בחלק מתקופת משבר הקורונה, אך במהלכו השתפר מצבם והם לא היו זכאים עוד לקבלת המענקים, אך המשיכו לקבלם. בשעתו הורה שר האוצר הקודם, ישראל כץ, להימנע מלדרוש את המענקים בחזרה בעיצומו של המשבר ולהמתין עם דרישת רשות המסים לשיפור המצב במשק.

ישיבת ועדת הכלכלה התקיימה על רקע פניות שקיבל יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, על כך שעשרות אלפי עסקים קיבלו דרישה להחזיר את מענקי הקורונה שכבר קיבלו מסיבות שונות, בשעה שהם עדיין מתמודדים עם השלכות המגיפה. היו"ר ביטון הזכיר כי בדיון הקודם ביקשה הוועדה נתונים ובחנה אפשרות לפריסת ההלוואות, ואמר כי הוא שומע שהנושא לא סודר.

ח"כ ביטון שאל האם קיימים נתונים לגבי עסקים שנפגעו קצת פחות מהרף המזכה במענק וסביון השיבה כי זה מצריך בדיקה, וכי בהמשך תעשה הרשות אומדנים לכל התופעות השונות. לשאלתו אם יש תוכניות נוספות לתמיכה בעסקים שעדיין נפגעים כתוצאה ממשבר הקורונה, סביון השיבה כי זה לא חלק מעולם התוכן של רשות המיסים, אלא צריך להיבחן במשרד האוצר ואף מעבר לכך.

 

מענקים קורונה בעלי עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד