ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

ב'יהדות התורה' סיכמו על רוטציה; כך יתחלקו התפקידים בכנסת

שעות לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על מאבק שמתנהל סביב תפקיד סגן יושב ראש הכנסת, בסיעת 'יהדות התורה' סיכמו על רוטציה בין 'דגל' ל'אגודה'. ליצמן יקבל ראשות וועדה, ושאר חברי הכנסת ימלאו חברות בשאר הוועדות, בתקווה שבקרוב ישובו לשלטון ולתפקידי המפתח

ב'יהדות התורה' סיכמו על רוטציה; כך יתחלקו התפקידים בכנסת
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

לאחר שפרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' על המחלוקות בתוך סיעת 'יהדות התורה' סביב חלוקת התפקידים, בדגש מחלוקת על תפקיד סגן יושב ראש הכנסת. בשעה האחרונה הגיעו במפלגה לסיכומים.

על פי החלוקה, על תפקיד סגן יושב ראש הכנסת תתבצע רוטציה בין הסיעות, שנה ראשונה יחזיק בתפקיד יעקב אשר מ'דגל' ואז נציג מטעם 'אגודת ישראל', ישראל אייכלר או מאיר פרוש.

בנוסף, תפקיד יושב ראש ועדת המדע יופקד בידי יעקב ליצמן, לצד סיכום על חלוקת תפקידים בוועדות השונות, על פי חלוקה שוויונית בין דגל התורה לאגודת ישראל.

חלוקת החברות בוועדות הכנסת ב'דגל התורה', סוכמה כדלהלן: בוועדת הכספים - משה גפני, בוועדת הכלכלה והחוקה - אורי מקלב, בוועדת התשתיות הלאומיות וענייני הדת - יעקב אשר, בוועדת העבודה, הרווחה והכנסת - יצחק פינדרוס

באגודת ישראל יחלקו אף הם את הוועדות ביניהם. כאמור בראשות וועדת המדע יעמוד יעקב ליצמן. וועדות חוץ וביטחון, פניות הציבור, הפנים, חינוך ובריאות יתחלקו בין מאיר פרוש לישראל אייכלר.

מוקדם יותר החליטו גם בסיעת ש"ס על איוש חלק מהתפקידים, בוועדת הכספים ייצג את הסיעה ח"כ ינון אזולאי, בוועדת חוקה - חה"כ משה ארבל, בוועדה לשירותי הדת - חה"כ יעקב מרגי. שאר הוועדות יחלוקו בימים הקרובים או אחרי העברת התקציב.

יהדות התורה סגן יור הכנסת אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד