י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תספק 100 אלף מכוניות להרץ

לראשונה: טסלה הגיעה לשווי של טריליון דולר

טסלה, ענקית הטכנולוגיה והרכבים החשמליים של אילון מאסק, הגיעה לשווי של טריליון דולר, על רקע דיווח על כך שהחברה צפויה לספק 100 אלף מכוניות חשמליות לחברה להשכרת הרכב ולהכניס מהעסקה כ-4.2 מיליארד דולר. המניה זינקה לשווי שיא של למעלה מ-1,000 דולר

לראשונה: טסלה הגיעה לשווי של טריליון דולר
חברת טסלה צילום: unsplash

ענקית הטכנולוגיה והרכבים החשמליים טסלה, שבבעלות המיליארדר אילון מאסק, הגיעה היום (שני) לראשונה לשווי של למעלה מטריליון דולר. זאת, לאחר שהמניה זינקה ביממה האחרונה בכ-13% והגיעה לשווי של 1,024 דולר למניה. מוקדם יותר היום הגיעה לשווי שיא של 1,045 דולר למניה.

העלייה הגיעה על רקע דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג על כך שטסלה עתידה לספק לחברת השכרת הרכב הרץ (Hertz) 100 אלף מכוניות חשמליות עד סוף שנת 2022, מה שישקף לחברה של מאסק הכנסות בגובה 4.2 מיליארד דולר, אם אכן העסקה תושלם במלואה.

הצעד של הרץ, אשר מנסה כעת לעשות צעד משמעותי לקראת "חישמול" צי המכוניות שלה, אשר כולל כיום כחצי מיליון מכוניות ומשאיות ברחבי העולם, מגיע כארבעה חודשים בלבד לאחר שעמדה על סף פשיטת רגל. מדובר ברכישה הבודדת הגדולה ביותר אי-פעם של רכבים חשמליים.

יצוין כי לחברת טסלה, ולעומד בראשה מאסק, יש היסטוריה של אי-עמידה בזמנים בכל הנוגע ליעדי הספקת המכוניות. לאחר שהודיע על דחיית הטנדר והמשאית, מאסק הודיע בחודש שעבר כי הוא שוב דוחה את השקת דגם הרודסטר עליו הכריז אי שם בשלהי 2014.

יחד עם זאת, ברבעון השלישי של השנה הצליחה טסלה לייצר 238 אלף מכוניות - עלייה של כ-17% מכוח הייצור שלה ברבעון השני של 2021. למעשה, העסקה כעת עם הרץ מהווה כ-12% מסך הייצור של טסלה בארבעת הרבעוניים האחרונים (כ-800 אלף מכוניות), מה שאכן עשוי להוות מעמסה משמעותית על יכולת ההספקה של החברה.

טסלה אילון מאסק טריליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד