י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שיא הצביעות

פרוש זעק לאפליה: "הערבים לא נושאים בנטל ומקבלים עשרות מיליארדים"

ח"כ מאיר פרוש תקף במליאת הכנסת את חברי הממשלה ואמר: "הערבים לא נושאים בנטל ומקבלים עשרות מיליארדים וכולם שותקים". בדבריו תהה על הצביעות המאפיינת את התנהלות הממשלה, "שנים שיאיר לפיד שיסה את האוכלוסיה הכללית בציבור החרדי על שאינם משרתים וכעת מעניקים לערבים שאינם משרתים 30 מיליארד שקל" • צפו בדבריו המלאים

פרוש זעק לאפליה: "הערבים לא נושאים בנטל ומקבלים עשרות מיליארדים"
מאיר פרוש צילום: ערוץ כנסת

במהלך דיוני מליאת הכנסת ח"כ מאיר פרוש תקף בחריפות את הצביעות הבוטה המשתקפת מהתנהלות הממשלה הנוכחית. לדבריו, במשך שנים מתנהל מסע הסתה נגד הציבור החרדי בטענה שבניו נוטלים תקציבים אך אינם משרתים בצבא ונושאים בנטל, אך כעת ללא בושה מעניקה הממשלה 30 מיליארד שקל לערבים שאינם משרתים ולגודל האבסורד; מי שמעז לפתוח את הפה ולדבר על זה - מנודה לאלתר.

בדבריו אמר, "מה היה תוכן נאומיו של לפיד במשך השנים? במה הוא שיסה את הציבור הכללי נגד ציבור החרדי? הוא היה אומר מעל כל במה, 'אנחנו לא רוצים שתחיו על חשבוננו, תלכו לעבוד, תלכו לצבא, למה אתם מתנהלים כמו פרזיטים, למה אתם לוקחים כסף מהמדינה. בשביל מה נתניהו נותן לכם כסף'.

"לפיד היה צווח בכל הזדמנות: 'למה נותנים לכם כסף לישיבות ולכוללים, הרי אתם לא משרתים בצבא ולא נושאים בנטל'.
הטענה העיקרית שלהם הייתה שמאחר ולא משרתים ואין שוויון בנטל, אז אין הצדקה לתת לחרדים תקציבים", תקף פרוש.

בדבריו ביקש מהנוכחים לתאר איזו הסתה אדירה היתה מתחוללת בתקשורת לו הממשלה היתה מעניקה תקציב דומה לציבור החרדי.

לדברי ח"כ פרוש: "כעת יש ממשלה וראש ממשלה חליפי, שהוא מנהל את העניינים כי יש לו 18 מנדטים, והולכים לתת לציבור הערבי 30 מיליארד שקל. לא שעיני צרה בכסף הזה. אך תארו לעצמכם את הכותרות והנאומים של יאיר לפיד, במידה והחרדים היו מקבלים 30 מיליארד שקל, כאשר מדובר על מפלגות יהדות התורה וש"ס, שהם הרבה יותר מנדטים מ – 4 מנדטים של רע"מ".

"אני בא ושואל: איך נותנים 30 מיליארד שקל לערבים, הרי הם לא משרתים בצבא, אין אצלם שוויון בנטל, הם גם פוגעים במי שמשרת בצבא, איך להם השמאל נותן סכום כזה, איך אף אחד לא מגיש בג"צ על זה. איך זה עובר בשוויון נפש".

"יש עתיד וכל הקבוצה הזו, שיסו את כל המדינה, על כך שנתניהו נותן לחרדים ללא שיש שוויון בנטל, כעת הם לא מתביישים לתת סכום של 30 מיליארד שקל, לקבוצה שלא רק שהם לא משרתים, מי שרק מעז לדבר על זה - מנודה". כך חבר הכנסת מאיר פרוש, יו"ר סיעת שלומי אמונים.

מאיר פרוש שירות צבאי גיוס חרדים לצה''ל ערבים שיוויון בנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד