י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נאום שכולו חשבון נפש

יו"ר הפרלמנט האיראני מודה בכישלון

נדיר לשמוע בכיר איראני מכה על חטא, אך בהודאה נדירה אמר נשיא הפרלמנט האיראני ביום שני, כי "לא יכולנו להשיג דבר כאשר 80 אחוזים מהכלכלה נשלטת על ידי הממשלה"

יו"ר הפרלמנט האיראני מודה בכישלון
אזרחים באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

בנאום שנשא במשהד, מוחמד באגר גאליבאף, לשעבר קצין במשמרות המהפכה וראש עיריית טהראן, על המצב הכלכלי הקשה של איראן, אמר "הרחקנו אנשים מתחומים שונים בחיי הציבור", ועמד על כך שללא מעורבות של חלקים גדולים בחברה, הרפובליקה לא יכולה להצליח.

דבריו של גאליבאף באים כאשר מחוקקים נאמנים למנהיג העליון עלי חמינאי שלטו בכל שלושת ענפי השלטון מאז פברואר 2020 והציבו התנגדות לכל רפורמה, גאליבאף עצמו מואשם על ידי גורמים ועיתונאים בתוכניות שחיתות גדולות בעיריית טהראן כשהיה ראש העיר (2005-2017) וגם בדיכוי מחאות סטודנטים לפני יותר משני עשורים.

מי שלא הסכים עם המהפכה טוהר, או על ידי מוות או נמצא בגלות. כלכלת איראן נשלטת על ידי המדינה לאחר המהפכה ב-1979, כאשר התעשיות הגדולות הולאמו בעקבות קנאות אסלאמית, ואנשי עסקים נכלאו, נהרגו או נאלצו להימלט על נפשם.

גאליבאף דיבר על צעירים מנוכרים ושאל, "האם אלה לא הילדים שלנו, לא כדאי לדבר איתם?" הוא גם דיבר על קשיים של עובדים רגילים, ואמר שהם מרוויחים פחות מ-200 דולר בחודש בשתי עבודות ושאל, "האם לא כדאי לדבר על זה?"

גאליבאף אמר כי "לא הצלחנו לעבוד כראוי. הוצאנו יותר מ-20 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות לסבסוד שבעה תחומים חיוניים, אך המחירים עלו לאנשים, אין לנו רקורד טוב בניהול המדינה", הוא הוסיף כי יש דיון גלוי בנושא. האיש שידוע כחסיד נאמן של חמינאי, חזר גם על תיאוריה שהעלה חמינאי כי ארצות הברית יצרה את קבוצת המדינה האיסלאמית (דאעש) כדי להחליש את האיסלאם.

איראן חבר פרלמנט כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד