ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מזהיר מהתקוממות

בכיר סודאני: "רה"מ שנעצר תכנן לחתום על הסכם עם ישראל"

דיפלומט סודני בכיר התראיין לתקשורת הישראלית וסיפר כי ראש הממשלה שנעצר תכנן ביקור קרוב בוושינגטון במטרה לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל | בנוסף שיגר מסר לאנשי הצבא והזהיר מפני התקוממות אזרחית

בכיר סודאני: "רה"מ שנעצר תכנן לחתום על הסכם עם ישראל"
ראש ממשלת סודן המודח עם בכירים בצבא צילום: ממשלת סודן

‏דיפלומט סודני בכיר אמר לתקשורת הישראלית שרה"מ שנעצר במסגרת הפיכת הצבא, עבדאללה חמדוכ, תכנן בתקופה הקרובה לצאת לביקור בוושינגטון כדי לחתום על הסכם הנרמול עם ישראל.

לדברי הבכיר הסודני ששוחח עם רועי קייס ב'כאן חדשות', הוא אומר כי "חרף ההפיכה הנרמול עם ישראל לא צפוי להיות מושפע דרמטית, שכן אנשי הצבא שתומכים בנרמול חיזקו את כוחם, ‏עם זאת הדיפלומט הסודני הזהיר בשיחה שלטווח הארוך עצם העובדה שהצבא מזוהה לבדו עם נרמול היחסים עם ישראל ללא כוחות אזרחיים, עלולה לפגוע בתמיכה הציבורית בנרמול לאור ההתנגדות העזה ברחוב הסודאני להפיכה.

‏בשיחה יצא נגד אנשי הצבא: "עשו טעות קשה כשזרקו לפח את השותפות עם הגורמים האזרחיים. הם לא מעריכים בצורה נכונה את תגובת העם שמאס בהפיכות צבאיות והם עלולים להיתקל בהתקוממות מתוכם". ברקע גם חשש מכך שניסיון ההפיכה יוביל את הממשל האמריקני לקצץ את הסיוע הכלכלי שסודאן זקוקה לו נואשות.

עוד דווח, כי שליח ארה"ב לקרן אפריקה, ג'פרי פלטמן אמר: "ניסינו ליצור קשר עם ראש הממשלה חמדוכ (שנעצר אתמול ע"י הצבא) אך לא הצלחנו להגיע אליו". בראיון לערוץ סקיי ניוז בשפה הערבית קרא פלטמן לצבא לשחרר את הסודנים שנעצרו ע"י הצבא.

כמו כן אמר כי הצבא הסודאני ביצע פעולות כדי לשבש את המעבר לשלטון דמוקרטי, מפני שרצה להיות בעל הכוח המשמעותי ביותר במדינה.

בתוך כך ההפיכה בסודאן איגוד הרופאים בסודאן, מדווח על 3 מפגינים הרוגים וכ-100 פצועים מירי הצבא בהפגנות נגד ההפיכה.

הפיכה צבאית הפיכה שלטונית סודן הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד