י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פועלים בשני ראשים

ברקע ועידה נגד אנטישמיות: תלמידים לומדים על הכחשת השואה

בעוד בעיר מאלמו התקיים כנס בינלאומי נגד אנטישמיות, ועדת החינוך של שוודיה המליצה למורים לגרום לתלמידים לנסות להוכיח שהשואה מעולם לא קרתה ומכנים את השואה כשנויה במחלוקת

ברקע ועידה נגד אנטישמיות: תלמידים לומדים על הכחשת השואה
ספרי ילדים צילום: freepik

ועדת החינוך של שוודיה המליצה למורים לגרום לתלמידים לנסות להוכיח שהשואה מעולם לא קרתה, כחלק מלימוד להבין תיאוריות קונספירציה. וזאת על רקע כנס בינלאומי נגד אנטישמיות שהתקיים לאחרונה בעיר מאלמו.

ההמלצה הגיעה במדריך שפורסם לאחרונה למורים על ידי הממונה על נושאים לימודיים, כך דיווח העיתון השוודי 'אפטנבלאט', קבוצה ראשונה הייתה חייבת למצוא לפחות שלושה טיעונים למקרה שהשואה מעולם לא קרתה, תוך שימוש בעובדות ומידע מהאינטרנט. הם יכולים גם לשאול אחרים במה הם מאמינים ולמה, נכתב בתרגיל המוצע.

עוד דוגמה המעודדת תלמידים להבין תאוריות קונספירציות, לטעון שהנחיתה על הירח ב-1969 הייתה מזויפת. המדריך הגדיר הן את נחיתת הירח והן את השואה כ"נושאים שנויים במחלוקת". המועצה המרכזית היהודית של שבדיה ומבקרים אחרים אמרו שלבקש מתלמידים לעסוק בהכחשת שואה פוגע בקורבנות ויש לו ערך פדגוגי מפוקפק.

"גם אם יש לכך כוונות טובות, יש סכנה בלכנות את השואה שנויה במחלוקת", אמר ארון ורסטנדן, יו"ר המועצה המרכזית היהודית של שוודיה, ל'אפטנבלט'. הוא כינה את התרגיל "מוזר". הוא אמר, כי "זה יהיה מצב מוזר שמישהו כמוני, שהוא נכד של ניצול שואה, יצטרך להגיע לדיון אם הוא בכלל התקיים".

סוואנטה ויילר, יו"ר ועדת השומרים השוודית נגד אנטישמיות, כינה את התרגיל "אידיוטיות טהורה". מכל הנושאים הזמינים לתרגיל כזה, "השואה היא הגרועה ביותר. זה רעיון רע שזה יכול להתרחש בכיתות הלימוד השבדיות", אמר לעיתון.

ביורן סודר, חבר בתנועת ימין חזקה, שאל את שרת החינוך אנה אקסטרום בנושא, וביקש ממנה להסביר "כיצד התרגיל משתלב במדיניות הממשלה להתנגד לאנטישמיות". אקסטרום אמורה להשיב ב-27 באוקטובר.

הדברים מגיעים על רקע כינוס נגד אנטישמיות שנערך לפני עשרה ימים במאלמו שבשוודיה, שם נאם ‏נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר: "כיום האנטישמיות לא נעלמה. היא גוברת ברחבי העולם. זה הופך אותנו ליותר רלוונטיים מאי פעם, אחרי השואה, מי חשב להיות מזוהה עם הנאצים? 3 דורות לאחר מכן אנשים פשוט שכחו".

עוד אמר: ‏"יש אנטישמיות מגיעה כעת מהשמאל. אובססיה עם המדינה היהודית, עם ישראל. מה הייתם חושבים אם שוודיה הייתה מותקפת עם אלפי טילים על מאלמו? על שטוקהולם? טרוריסטים שרוצים להשמיד את שוודיה ואת כל העם השוודי? כי זה מה שחמאס עושה ומאמין בו".

נראה כי דבר לא נלמד, ודווקא בשוודיה התלמידים ידונו האם היתה שואה.

הכחשת שואה אנטישמיות בשבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד